شناسهٔ خبر: 23036232 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

1000هکتار از جالیزهای سمنان مسقف می‌شوند

نمایندگی سمنان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اجرای برنامه‌های توسعه‌ای این سازمان در راستای توسعه فضاهای گلخانه‌ای، از برنامه ریزی برای اجرای طرح مسقف کردن بیش از یک هزار هکتار از اراضی زیر کشت سبزیجات و صیفی‌جات در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، لطف‌الله رضایی در نشست بررسی مشکلات بهره‌برداران گلخانه‌ای استان سمنان اظهار کرد: در سال‌های اخیر با توجه به سیاستگذاری‌های انجام شده، سالانه 10 تا 12 هکتار به مساحت گلخانه‌های استان سمنان اضافه می‌شود.

وی با اشاره به لزوم افزایش هرچه بیشتر فضاهای گلخانه‌ای و کشتهای متراکم استان سمنان به منظور بهره‌وری بیشتر از منابع آبی موجود افزود: بر اساس برآوردهای موجود و طرح‌هایی که در این زمینه در استان سمنان پیش‌بینی شده است؛ 1000 هکتار از اراضی که زیر کشت سبزیجات و صیفی جات رفته اند مسقف می‌شوند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: با اجرای این طرح و افزایش سطح زیر کشت صیفی‌جات و سبزیجات استان سمنان به یک هزار هکتار، بر اساس برآوردهای کارشناسی برآور می شود که مصرف آب 97 میلیون متر مکعبی برای تولید این میزان محصولات به 19 میلیون متر مکعب و میزان تولیدات نیز به حدود 2.5 برابر افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت های این طرح از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در دست پیگیری است اضافه کرد: تلاش ما بر این است که موانع قانونی و سرمایه گذاری این حوزه برداشته شود تا کشاورزان فعال در حوزه گلخانه‌ای و بهره‌برداران سبزی و صیفی جات این استان بتوانند از این فرصت بهره کافی ببرند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اینکه اجرای این طرح افزایش بهره‌وری در تولید سبزیجات و صیفی‌جات در این استان را به همراه دارد خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح بهترین استفاده را از منابع آبی موجود استان سمنان برای تولید سبزیجات و صیفی‌جات خواهیم داشت .

رضایی با اشاره به اینکه هم‌اکنون بیش از 95 هکتار فضای گلخانه‌ای فعال در استان سمنان وجود دارد عنوان کرد: در این گلخانه‌ها سالانه بیش از 20 هزار تن انواع محصولات گلخانه‌ای تولید می‌شود .

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه، تعهد استان در توسعه گلخانه ها، سالانه هفت هکتار بوده که با هماهنگی های انجام شده حدود12هکتار به سطح گلخانه‌ها اضافه می‌شود.

رضایی با اشاره به اینکه زیر ساخت های 9مجتمع تولیدی گلخانه ای در استان وجود داشته و بخشی از آن در حال بهره برداری است افزود: با توجه به اینکه توسعه گلخانه ها از سیاست های مهم بخش کشاورزی است تاکنون همایش ها و جلسات مختلف سرمایه گذاری در حوزه گلخانه ای استان صورت گرفته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی در پایان گفت:از محل اعتبارات خط ویژه گلخانه‌ها و سایر طرح‌های حمایت از اشتغال استان تسهیلات ویژه و نامحدود به سرمایه‌گذاران این حوزه در استان پرداخت می‌شود.
انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما