شناسهٔ خبر: 23028325 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

استاندار کردستان:

٤ هزار و ١٤ واحد مسكونى كردستان در زلزله اخیر خسارت دید

خبرگزاری شبستان: استاندار كردستان با بیان اینکه این استان به خدمات و تسهيلات کشوری برای بازسازی خسارات زلزله، نياز دارد، گفت: در زلزله اخير ٤ هزار و ١٤ واحد مسكونى در كردستان خسارت ديد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از سنندج و به نقل از پايگاه اطلاع رسانى استاندارى كردستان؛ بهمن مرادنيا در جلسه شوراى هماهنگى مديريت بحران استان، گفت: وضعيت حاد استان كرمانشاه پس از زلزله، موجب شد تا كردستان در حاشيه قرار بگيرد و به مشكلات ايجاد شده در استان ما توجه نشود. 

 

وى در اين خصوص افزود: در زلزله اخير ٤ هزار و ١٤ واحد مسكونى در كردستان خسارت ديد كه يك هزار و ١٧٦ واحد شهرى و ٢ هزار و ٨٣٨ واحد روستايى هستند و از اين تعداد ٢ هزار و ٨٠٠ واحد نيازمند تعمير و يك هزار و ٢١٤ واحد نيازمند بازسازى كامل هستند. 

 

استاندار كردستان تاكيد كرد:  خسارات وارده به كردستان در پى زلزله هاى اخير به حدى است كه استان ما هم به خدمات و تسهيلاتى كه براى كرمانشاه مصوب شده، نياز دارد. 

 

مرادنيا در ادامه از مجموعه مديريت بحران استان خواست، با جديت هرچه بيشتر تلاش كنند تا توان مديريت بحران ارتقا پيدا كند و براى رسيدن به اين هدف، با توجه به اينكه تجهيز استان از محل اعتبارات استانى ميسر نيست،  لازم است اعتبارات مورد نياز از وزارتخانه هاى مربوطه تامين شود.

 

وى همچنين خواستار نظارت و دقت هرچه بيشتر بر ساخت و سازها شد و افزود: با توجه به اينكه كردستان در مسير گسل سنندج - سرجان قرار دارد بايد در راستاى تسريع مقاوم سازى خانه هاى روستايى اقدام شود.

 

وى در پايان خاطرنشان كرد: نبايد برنامه هاى آموزشى و ساير اقدامات در بحث زلزله فقط مختص يك روز (٥ دى ماه روز ايمنى در برابر زلزله) باشد بلكه لازم است صدا و سيما در طول سال برنامه هاى آموزشى مناسبى براى آگاه سازى شهروندان پخش كند.

نظر شما