شناسهٔ خبر: 23026619 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ابتکار | لینک خبر

بخشی از بدهی دولت به شهرداری به‌زودی پرداخت می‌شود

صاحب‌خبر - رئیس شورای شهر تهران از تشکیل کمیته‌ای برای پرداخت مطالبات دولت به شهرداری تهران خبر داد و گفت: به زودی بخشی از بدهی‌ها حسابرسی و پرداخت خواهد شد.
به گزارش تسنیم، محسن هاشمی در حاشیه برگزاری همایش چشم‌انداز شهر تهران و افق برنامه پنج ساله سوم اظهار کرد: اولویت‌هایی برای برنامه پنج ساله پیش‌بینی شده است از آن جمله می‌توان به موضوع آلودگی هوا و ترافیک اشاره کرد. مسئله مهمی است که در برنامه مورد توجه قرار گرفته و علاوه‌بر موضوع آلودگی هوا و ترافیک توجه ویژه‌ای به موضوع حمل‌ونقل و فرهنگ شده است.
رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: در این برنامه برنامه‌ریزی‌هایی برای افزایش درآمدهای پایدار و همچنین ساختار شهرداری تهران شده است. وی از ابلاغ سیاست‌های کلان در برنامه شهرداری تهران خبر داد و گفت: به‌زودی این طرح در صحن شورا مطرح و به شهرداری تهران ابلاغ خواهد شد.
هاشمی با اشاره به آخرین وضعیت برگزاری نمایشگاه کتاب در مجموعه شهر آفتاب، افزود: در این زمینه نیز جلساتی توسط کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا با مسئولان وزارت ارشاد برگزار شده است و به‌زودی تصمیم نهایی گرفته خواهد شد.
وی با بیان اینکه در برنامه پنج ساله سوم شهرداری باید به سه ضلع شهرداری، شهر و دولت توجه شود گفت: ۷۰۰مدرسه در شهر تهران در شرایطی قرار دارند که با یک توفان شدید تخریب می‌شوند.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: ما ملزم به برنامه‌ریزی در حوزه مدیریت شهری هستیم، این در حالی است که در انتخابات شورای شهر تهران که منجر به انتخاب لیست امید و در نهایت انتخاب نجفی به عنوان شهردار تهران شد شهروندان از ما انتظار دارند، رای معنادار آنها حکایت از تغییرات بنیادین در شهر است.
وی با اشاره به اصلاحات تدریجی در شهر اظهار کرد: مردم انتظار تغییر در شهر را دارند و ما نیز باید در این زمینه تلاش خود را کنیم. هاشمی با اشاره به تغییرات عمده در سطح مدیریت شهری اعم از شورا و شهرداری در شهرهای ایران، بیان کرد: حدود 19شهر بزرگ و مرکز استان در انتخابات گذشته اقدام به تغییر سطح مدیریتی شهری خود کردند و شاهد حضور اصلاح‌طلبان و اعتدالیون در مسند مدیریت شهری هستیم. لازم است تهران به عنوان یک شهر پیش‌رو اقدامات لازم را برای تغییرات در سطح شهر آغاز کند و اگر این اتفاق نیفتد منجر به یاس و ناامیدی مردم خواهد شد.
وی با تاکید بر استفاده از خرد جمعی برای رسیدن به اهداف پیش رو در سطح مدیریت شهری تصریح کرد: باید واقع‌بینانه و براساس برنامه‌ریزی در سطح شهر اقدام کنیم و در این زمینه باید سه ضلع شهر، شهرداری و نهایتا دولت مدنظر قرار بگیرد.
هاشمی با بیان اینکه بسیاری از مسائل شهر از بعد حاکمیتی و دولتی قابل پیگیری است گفت: در برنامه 5 ساله سوم شهرداری تهران باید به تعامل دولت با مدیریت شهری توجه ویژه‌ای شود.

برچسب‌ها:

نظر شما