شناسهٔ خبر: 23026573 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ابتکار | لینک خبر

بودجه آموزش و پرورش پس از 9سال استانی شد

صاحب‌خبر - وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: با ساخت هر کلاس، کلانتری‌ها و دادگستری‌ها خلوت‌تر، نزاع و کشمکش‌ها کمتر و آرامش در جامعه بیشتر می‌شود.
به گزارش ایسنا، سیدمحمد بطحایی در آیین افتتاح رسمی پنج پروژه بزرگ آموزشی به همت خیران مدرسه‌ساز دزفول، اظهار کرد: اگر جامعه‌ای می‌خواهیم که به دنبال آرامش، آسایش و شادمانی است، راهی جز پرداختن به آموزش‌وپرورش و مدرسه‌سازی به معنای کیفیت کار نداریم. باید خیران مدرسه‌ساز یقین داشته باشند که با ساختن مدرسه، در آینده کلانتری‌ها و دادگستری‌ها کمتر می‌شوند و آرامش در جامعه بیشتر خواهد شد.
وی با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: این سند تا حدودی مسیر را روشن کرده که نیروی انسانی، مدیریت و فضای مدرسه و ... چگونه باشند تا بتوانیم به اینجا برسیم. در این سند آمده که اگر بخواهیم به این سطح از مسئولیت برسیم، باید از این مسیر حرکت کنیم و برای این کار باید موانعی که اجازه نمی‌دهد به آن سطح برسیم را برداریم که بخشی از این موانع، موانع سنتی است که از قدیم وجود داشته است. اگر بخواهیم با همان روشی که تاکنون حرکت کرده‌ایم، ادامه دهیم. این موانع به طور قطع برطرف نخواهند شد چرا که مسئولان پیش از من نیز همین هدف را داشتند.
وی افزود: وزیر آموزش‌وپرورش و معاونان او که باید به فکر کیفیت‌بخشی به برنامه‌های آموزشی و پرورشی باشند و فکر کنند چگونه دانش‌آموز باید مهارت‌های زندگی را در مدرسه تمرین کند، هنوز به فکر جزئی‌ترین مسائل در آموزش‌وپرورش مانند هزینه آب، برق، آسفالت و ... هستند. دانش‌آموز منطقه محروم که گاهی به دلیل هزینه کرایه یا مدرسه از رفتن به مدرسه بازمی‌ماند، ولو یک دانش‌آموز در کشور باشد، غم بزرگی برای من و مسئولان آموزش‌و‌پرورش است. اگر درصدد تحول آموزش و پرورش نباشیم، وزیر بعدی قطعا باز خواهد گفت که در اداره آموزش‌و‌پرورش با مشکل مواجه هستیم. یعنی در آینده این مشکلات باقی خواهند ماند.
وی خاطرنشان کرد: سال آینده بودجه‌های ما در آموزش‌وپرورش، استانی خواهند شد. همانطور که 9سال پیش نیز این کار انجام شده بود. پیش از این بودجه‌ها در ستاد به استان‌ها توزیع می‌شد اما از سال آینده این اعتبارات در شورای برنامه‌ریزی استان -با مسئولیت استاندار - قرار خواهد گرفت که می‌تواند خلاقیت و ظرفیت را در به‌‌کارگیری این اعتبارات در استان‌ها ایجاد کند.
وزیر آموزش‌وپرورش توضیح داد: کار دیگر ما در انتصاب روسا و مدیران مدارس است که سامانه‌ای طراحی شده که از فروردین سال آینده اجرایی خواهد شد و هر مدرسه‌ای که نیازمند مدیر باشد، کارکنان می‌توانند خود را در این سامانه کاندیدا کنند. پس از بررسی صلاحیت آن‌ها، فرد مناسب انتخاب خواهد شد. ما سعی می‌کنیم به سمتی برویم که افراد تعلق‌خاطر بیشتری به آموزش‌وپرورش پیدا کنند. آموزش‌و‌پرورش حق مسلم مردم است و مردم باید بتوانند به‌طور مستقیم در آن بخش از آموزش‌و‌پرورش که جنبه‌های تصدی‌گری دارد، مشارکت کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما