شناسهٔ خبر: 23026002 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

امام جمعه قشم:

قرآن و رهبری الهی، دو محور مهم برای وحدت مسلمین است

امام جمعه قشم، وحدت را یکی از مسائل بسیار مهم و استراتژیک اسلام دانست و گفت: قرآن و رهبری الهی دو محور مهم برای وحدت مسلمین هستند؛ از این رو امت اسلام باید دنباله رو آنها باشند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام رضا جوکار امام جمعه قشم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره به اقدام اخیر رییس جمهور آمریکا در حمایت از انتخاب شهر مقدس قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، گفت: عربستان و همدستانش که ادعای خادم الحرمین بودن را دارند با سکوت در برابر این حماقت و نابخردی و اقدام  نامشروع، جسارت آمیز و توهین آمیز ترامپ به قبله نخست مسلمین، نشان دادند که پیرو اسلام آمریکایی اند، درحالی که  پیروان اسلام ناب محمدی(ص) به صحنه آمدند و این حماقت رییس جمهوری آمریکا را محکوم کردند.

وی در ادامه افزود: اگر مسلمانان خواهان روی کار آمدن اسلامی هستند که با روحیه جهادی، ایثار و شهادت طلبی در برابر زیاده خواهی های دشمن بایستد باید بدانند که چنین اسلامی، اسلام ناب محمدی(ص) است که در نقطه مقابل اسلام آمریکایی قرار دارد.

امام جمعه قشم همچنین تصریح کرد: یکی از مسائل بسیار مهم و استراتژیک اسلام، مسأله وحدت و اتحاد بین امت اسلامی است؛ به گونه ای که در جای جای قرآن کریم تاکید فراوانی بر حفظ و تقویت وحدت شده است.

حجت الاسلام جوکار ادامه داد: در آیات 100 تا 105 سوره مبارکه آل عمران، به موضوع مهم و حیاتی وحدت و همچنین محورهای آن تاکید موکد شده است، به فرموده این آیات، مسلمانان باید وحدت داشته باشند و وحدت بین آنان، بر مبنای قرآن و رهبری الهی باشد.

وی با اشاره به آیه شریفه «وَكَيْفَ تَكْفُرُونَ وَأَنْتُمْ تُتْلَى عَلَيْكُمْ آيَاتُ اللَّهِ وَفِيكُمْ رَسُولُهُ وَمَنْ يَعْتَصِمْ بِاللَّهِ فَقَدْ هُدِيَ إِلَى صِرَاطٍ مُسْتَقِيمٍ... و چگونه كفر مى ورزيد با اينكه آيات خدا بر شما خوانده مى شود و پيامبر او ميان شماست و هر كس به خدا تمسك جويد قطعا به راه راست هدايت شده است»، گفت: با تدبر در این آیه درمی یابیم که قرآن و رهبری الهی دومحور مهم برای وحدت مسلمین هستند که امت اسلام باید دنباله رو آنها باشند.

امام جمعه قشم ادامه داد: قرآن کریم همچنین در جای دیگر مسلمانان را به حفظ و رعایت تقوای الهی امر می کند، چنگ زدن به ریسمان الهی به معنای تقوا و تقوا نیز به معنای پیروی از قرآن و عترت است که در این صورت، پیروزی با مسلمانان است.

حجت الاسلام جوکار بیان داشت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران تاکید بسیار فراوانی بر حفظ و تقویت وحدت و اتحاد درونی مسلمین داشتند، قرآن کریم نیز خصوصیات پیامبر اسلام(ص) و اصحاب ایشان را چنین بیان می کند که آنان در میان خودشان، بسیار صمیمی و مهربانند اما در برابر دشمن بسیار شدید هستند.

وی اضافه کرد: این نوع ویژگی پیغمبر(ص) و اصحابشان، بیانگر ضرورت وجود وحدت درونی بین مسلمانان است، تک تک مسلمانان باید همچون انگشتان دست در هم اجتماع کنند و به مشتی محکم تبدیل شوند تا بتوانند در برابر دشمن ایستادگی کنند.

امام جمعه قشم گفت: امام راحل از سال 41 با سر دادن شعار وحدت، توانست مردم را به هم نزدیک و یک اجتماع بزرگ تشکیل دهند، ایشان موفق شدند با همین شعار، مردم را به صحنه بیاورند و انقلاب اسلامی را به پیروزی برسانند و تا آخرین روزهای عمر بابرکت خویش نیز با همین وحدت، دفاع مقدس را به خوبی مدیریت کنند و در تمامی صحنه ها، مردم را حفظ کنند.

حجت الاسلام جوکار ابراز داشت: بعد از امام راحل، خلف صالح ایشان، مقام معظم رهبری نیز با برجسته کردن وحدت در جامعه و تشکیل کنفرانس های جهانی وحدت در پایتخت ایران اسلامی به خوبی توانستند اندیشمندان، نخبگان و عالمان دینی را از سراسر جهان اسلام به صحنه بیاورند.

وی در پایان با اشاره به آثار و برکات وحدت در جهان اسلام گفت: امروزه شاهد توفیقات وحدت بین امت اسلامی هستیم، اگر این وحدت و مقاومت نبود داعش تمامی کشورهای اسلامی به ویژه ایران اسلامی را از بین برده بود و امروز یا تسلیم داعش بودیم و یا باید در کشور با این گروهک های تروریسیتی می جنگیدیم؛ اما با وحدت و همراهی کشورهای منطقه و مقاومت مسلمین توانستیم با اقتدار در مقابل داعش بایستیم./851/ت۳۰۳/ب۲

نظر شما