شناسهٔ خبر: 23024121 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبـــرنامه

صاحب‌خبر -

 صعود پرسپوليس به مرحله بعدي جام حذفي

پرسپوليس با برد مقابل بادران به مرحله يک چهارم جام حذفي صعود کرد به گزارش آفرينش، در چارچوب مرحله يک هشتم نهايي جام حذفي فوتبال کشور، دو تيم بادران و پرسپوليس در ورزشگاه آزادي به مصاف هم رفتند که اين ديدار در نهايت با نتيجه دو بر يک به سود پرسپوليس به پايان رسيد.

فيفا اسپانيا را به اخراج از جام جهاني تهديد کرد

فدراسيون جهاني فوتبال به خاطر آنخل ماريا ويار ممکن است اسپانيا را از جام جهاني اخراج کند.

به نوشته ال‌پائيس، فيفا نامه‌اي به فدراسيون فوتبال اسپانيا ارسال کرده و در آن به اين نهاد هشدار داده است که اگر آنخل ماريا ويار را از سمتش در اين فدراسيون برکنار نکند، اين تيم را از همه رقابت‌ها محروم خواهد کرد.

ويار به خاطر رشوه و جعل اسناد از سمتش در يوفا (نايب رييس) محروم شد و او رييس فدراسيون فوتبال اسپانيا نيز بود. با وجود اينکه قرار بود جانشيني براي او در اين سمت تعيين شود اما هنوز فدراسيون فوتبال اسپانيا انتخاباتي را برگزار نکرده و جانشين او تعيين نشده است.البته کميته ورزش اسپانيا او را از سمتش برکنار کرده اما هنوز انتخابات فدراسيون برگزار نشده تا جانشين او تعيين شود و فيفا به همين خاطر اسپانيا را تهديد به حذف از جام جهاني کرد. تيم فوتبال اسپانيا در گروه B با تيم‌هاي ايران، پرتغال و مراکش هم‌گروه است.

وعده غيرممکن زماني؛

در هفته هجدهم، سوم مي‎شويم!

حسن زماني عضو جنجالي هيات مديره استقلال بعد از مدت‎ها سکوت با خبرگزاري تسنيم مصاحبه و ادعا کرده که استقلال در پايان هفته هجدهم، در ميان 3 تيم اول جدول قرار خواهد گرفت. البته با توجه به شرايط جدول، تحقق اين وعده زماني کمي دور از ذهن به نظر مي‌رسد.

استقلال در حال حاضر با 20 امتياز در رده هفتم جدول قرار دارد. اين تيم اگر هر 3 بازي آينده خود را با پيروزي پشت سر بگذارد 29 امتيازي مي‎شود و مي‌تواند به رده سوم جدول برسد اما اين اتفاق وقتي خواهد افتاد که فولاد خوزستان 27 امتيازي از 3 بازي بعدي خود نتواند حداقل 3 امتياز بگيرد. اگر شاگردان پورموسوي از 3 بازي آينده خود حداقل 3 امتياز هم بگيرند 30 امتيازي مي‎شوند و قطعا از رده سوم جدول پايين‎تر نخواهند آمد. ضمن اين که پيکان و سايپا هم مي‌‎توانند با کسب 5 و 6 امتياز در 3 هفته بعدي، عمليات صعود استقلال به رده سوم را با شکست و ناکامي همراه کنند.

اتهام جديد به ژنرال

هرچند ماجراي کنار گذاشته شدن نام محمد ابراهيمي از ليست تراکتورسازي فعلا ختم به خير شده اما هستند کساني که معتقدند اين ماجرا هنوز به پايان نرسيده و در روزهاي آينده بايد منتظر اتفاقات جنجالي و عجيبي باشيم.

بعد از اعلام ليست مازاد تراکتورسازي و جنجال‎هايي که به دنبال داشت، يحيي گل‌محمدي ادعا کرد باشگاه صنعت نفت آبادان و فراز کمالوند خواهان جذب ابراهيمي شده‌اند و او فقط اين پيشنهاد را به ابراهيمي منتقل کرده است! اما مديران باشگاه صنعت نفت اين موضوع را تکذيب کردند و مدعي شدند که پيشنهادي براي ابراهيمي نداده‎اند.

اين تکذيب باعث شد تا نگاه‎ها به سمت امير قلعه‎نويي که رابطه خوبي با محمد ابراهيمي دارد عوض شود. اين روزها در تبريز کم نيستند کساني که معتقدند باعث و باني اختلافات بين ابراهيمي و گل‎‏محمدي کسي جز قلعه‎نويي نيست. حتي اين شايعه هم مطرح شده که قلعه‎نويي هنوز منتظر کنار گذاشته شدن رسمي ابراهيمي از ليست تراکتورسازي است تا او را جذب کند.

قلعه‎نويي در ابتداي فصل حسن‎نيت خود را نسبت به تراکتورسازي نشان داد و از جذب چند بازيکن اين تيم که تمايل داشتند دوباره شاگرد او شوند خودداري کرد اما گمانه زني ها حکايت از اين دارد که سرباز شدن 3 بازيکن ذوب‎آهن حسابي ژنرال را عصباني کرده و ممکن است او از طريق اغواي ابراهيمي، درصدد انتقام از تراکتورسازي و گل‎محمدي باشد.

چرا ازبکستان حريف شاگردان کي روش شد؟

تيم ملي ارديبهشت سال آينده در ديداري تدارکاتي به مصاف ازبکستان خواهد رفت؛ تيمي که حريف تدارکاتي مراکش، اولين حريف تيم ملي در جام جهاني هم خواهد بود.

هنوز مشخص نيست فدراسيون فوتبال به چه دليل، ازبکستان را به عنوان حريف تدارکاتي اش انتخاب کرده چون تيم هاي حاضر در جام جهاني سعي مي کنند سراغ تيم هايي بروند که سبک بازي شان با سبک هم گروههاي شان در جام جهاني شباهت داشته باشد و مراکش هم به اين دليل سراغ ازبکستان رفته که تصور مي کند سبک بازي اين تيم مثل ايران است اما قطعا مدل بازي ازبکستان هيچ شباهتي به مراکش، اسپانيا و پرتغال ندارد و بايد منتظر توضيح مسئولان فدراسيون درباره اين موضوع بود.

حضور بيت سعيد در فولاد منتفي شد؟

حسن بيت سعيد يکي از بازيکناني است که گفته مي شود در نيم فصل دوم ديگر در استقلال نخواهد بود و احتمالا راهي فولاد مي شود تا دوباره زير نظر پورموسوي بازي کند.

اين خبر طي روزهاي گذشته بارها و بارها منتشر شده اما گويا بيت سعيد با فولاد به توافق نرسيده. شنيده مي‌شود پيشنهاد مالي اين بازيکن به فولادي ها زياد است و اين باشگاه اهوازي نمي‌توانند و يا صلاح نمي‌بيند بيت سعيد را با چنين رقم پيشنهادي‌ جذب کنند.

ذوب آهن هم ديگر تيمي است که بي تمايل به جذب اين بازيکن نيست و براي اين منظور به انتظار اتفاقاتي که در روزهاي آينده ممکن است به وقوع بپيوندد نشسته است.

صيد جديد صنعت نفت از استقلال خوزستان

بازيکن سابق استقلال خوزستان، نيم فصل دوم در صنعت نفت توپ خواهد زد. طالب ريکاني که نيم فصل اول زير نظر عبدالله ويسي در استقلال خوزستان توپ مي زد بعد از جدايي از اين تيم با فراز کمالوند و مسئولان باشگاه صنعت نفت به توافق رسيد تا براي ديگر نماينده خوزستان در ليگ برتر بازي کند.

برزيل ايران پيش از ريکاني با سوشا مکاني هم توافق کرده بود.

برچسب‌ها:

نظر شما