شناسهٔ خبر: 23023688 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

واگذاری بیش از 1300 فقره سند املاک بنیاد علوی در مازندران

در مراسمی با حضور سعیدی کیا رییس بنیاد مستضعفان , 1300 سند املاک علوی مازندران واگذار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمد سعیدی کیا در این آئین با بیان اینکه واگذاری اسناد املاک علوی با هدف اجرای منویات مقام معظم رهبری از سال 92 تاکنون در حال اجرا بوده و در 3 سال گذشته بیش از 6 هزار و 600 فقره سند از این املاک به ارزش 190 میلیارد تومان صادر شده است گفت: اسناد بخشی از زمین های بنیاد علوی برای افرادی که زیر پوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی هستند ، رایگان صادر می شود.
رییس بنیاد مستضعفان کشور با اشاره به اینکه اسناد واگذاری امروز در مازندران مربوط به زمین های کشاورزی است افزود: کشاورزان و دیگر افرادی که تاکنون سند زمین دریافت نکرده اند، تا مهر سال آینده فرصت دارند تشکیل پرونده دهند گفت: این بنیاد برای هر استان امسال 20 میلیارد تومان اعتبار برای رسیدگی به محرومان و رفع مشکلات آن ها اختصاص داده که در دو سال گذشته سهم مازندران از این اعتبار 40 میلیارد تومان بوده است.
سعیدی کیا بنیاد از اختصاص حدود 20 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه پرورش ماهیان خاویاری در شمال کشور با هدف افزایش ذخایر این آبزی در دریای خزر خبر داد و افزود: تاکنون 6 طرح مربوط به توسعه پرورش ماهیان خاویاری از محل تسهیلات پرداختی بنیاد مستضعفان کشور در این استان به بهره برداری رسیده است.
رییس بنیاد مستضعفان کشور با بیان اینکه زمین های بنیاد علوی شامل زمین هایی است که در دوره پهلوی اول و دوم از مالکان آن گرفته شده و به نام بنیاد پهلوی سند صادر و پس از انقلاب با تاسیس بنیاد علوی در اختیار این بنیاد قرار گرفته است گفت: بنیاد علوی آذر سال 66 به عنوان یک شرکت و موسسه غیر تجاری ثبت شد و در سال 84 همزمان با تغییر مدیریت به عنوان بازوی بنیاد مستضعفان، فعالیت خود را در امور خیریه و عام المنفعه آغاز کرد.
استاندار مازندران نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه کشاورزان از تغییر کاربری زمین های کشاورزی خودداری کنند افزود: واگذاری اسناد املاک علوی نمونه ای از اقدام نظام جمهوری اسلامی برای کاهش فقر و نیز کمک به قشر ضعیف جامعه است.
محمد اسلامی با اشاره به رتبه نخست مازندران در کشور با دارا بودن 42 درصد جمعیت روستایی و با توجه به اینکه متوسط کشوری 21 درصد است گفت: باید در زمینه تولید کشاورزی نیز تاثیرگذار بوده و با ایجاد اشتغال روستایی از تغییر کاربری جمعیت روستایی و کاهش آن جلوگیری کنیم.
صدور اسناد برای واحدهای تجاری روستائی و شهری تا سقف 25 مترمربع، برای اراضی زراعی و باغی روستائی تا سقف 2 هزار و 500 متر مربع و زمین های زراعی و باغی شهری تا سقف هزار و 500 متر مربع و برای سایر کاربری ها تا سقف 100 مترمربع رایگان خواهد بود.

نظر شما