شناسهٔ خبر: 23020559 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

قائم مقام سازمان منطقه آزاد کیش:

موجی از امید و رضایتمندی در جزیره شاهد هستیم

کیش - ایرنا - قائم مقام مدیر عامل و معاون اداری و پشتیبانی سازمان منطقه آزاد کیش عنوان کرد: امروز یک موج رضایت بخش و امیدوار در جزیره با حضور مدیرعامل جدید این سازمان را شاهد هستیم که باید همه مسوولان با وحدت این موج را سامان دهیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا داوود کرمی روز جمعه و در شورای اداری جزیره کیش افزود: جزیره کیش منطقه ای آزاد است که هدف از تشکیل این قبیل مناطق، تسریع در امور زیربنایی و عمرانیف رشد و توسعه اقتصادیف ایجاد اشتغال سالم و مولدف تنظیم بازار کالا و کار، حضور در بازارهای جهانی و صادرات و ارائه خدمات عمومی می باشد.
کرمی افزود: جزیره کیش به دلیل ماهیت گردشگری آن بواسطه موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی خاص، با دیگر مناطق آزاد تفاوت کارکردی دارد و لذا مدیریت آن نیز متفاوتر است.
وی با اشاره به نقش اثرگذار و فرهنگی امام جمعه در این جزیره افزود: امام جمعه عنصر وحدت بخش و رهبر معنوی جزیره تلقی می‌شود که در ایجاد همدلی و همگرایی برای نائل شدن به اهداف کلان جزیره موثر است.
کرمی تصریح کرد: به دلیل ویژگی های کیش با سایر مناطق کشور ، امام جمعه نیز نقش متفاوت تری در کنار همه محدودیت و مقبولیت ها دارد.
وی با تقدیر از تلاش های 13ساله حجت الاسلام حسن علیدادی امام جمعه پیشین این جزیره از وی به عنوان یک عامل وحدت بخش میان مردم و مسئولان یاد کرد و افزود: وی فردی منصف و روشن‌بین بود که نقش مهمی در توسعه منطقه آزاد کیش ایفا نمود.
قائم مقام سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اینکه کیش بدلیل داشتن شرایط و ویژگی های اقتصادی ، دروازه ورود به ایران تلقی می شود گفت: این جزیره در واقع ایران شهری است با داشتن همه اقوام و عموم مذاهب که در این جزیره نمایندگی دارند.
وی در ادامه با اشاره به یکی از خطبه های حضرت علی علیه السلام در نهج البلاغه تاکید کرد: برخی افراد برای رسیدن به مقاصد و اهداف خود از هر پوشش مذهبی و یا دینی برای نفوذ و رخنه در اماکن مذهبی و نهادهای انقلابی تلاش می‌کنند.
کرمی گفت: باید مراقب باشیم همه ما در همه مسئولیت ها که هستیم، مسوول و هوشیار باشیم.

** نمازجمعه نزدیکترین پایگاه به رهبری است
معاون اجتماعی و فرهنگی سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این نشست گفت: نماز جمعه نزدیکترین پایگاه به رهبری و نشانه عزت و پایداری مسلمین است.
سعید پورعلی افزود: پایگاه نماز جمعه باید وحدت آفرین و موجب جمع گرایی و هدایت امت اسلامی برای پرهیز از تفرقه و اختلاف باشد.
وی زمان شناسی، فرصت شناسی برای وحدت و جلوگیری از تفرقه و فرصت سازی برای توسعه کشور و شناخت فکری و روحی مردم و مردمی بودن را از ویژگی ها و رموز امام جمعه هر شهر برشمرد.
پورعلی گفت: پرهیز از تجملات و ساده زیستی که از تاکیدات مقام معظم رهبری انقلاب است باید سرلوحه همه مسوولان بویزه مسوولان فرهنگی باشد.
وی تصریح کرد: کار جهادی نیز از رویکردهای ائمه جمعه به شمار می رود که این کار جهادی باید مبتنی بر تلاشی که ناظر بر یک امر دشمن شکنانه و امری که موجب عزت و مسلمانان باشد.
وی تصریح کرد: کار انقلابی نیز قرین بر کار جهادی است اما کار انقلابی با بی نظمی و بی انضباطی قرین نیست.
پورعلی در ادامه با بیان اینکه جامعه ایرانی جامعه ای مذهبی است افزود: بر اساس نظرسنجی که توسط شورای فرهنگ عمومی کشور درباره پیمایش ارزش ها و نگرش ها در بین مردم انجام شده است، ۹۲% آحاد جامعه ایران به باورهای دینی از جمله باور به خدا، معاد، نبوت، امامت و عدالت اعتقاد دارند.
به گزارش ایرنا 75 امین جلسه شورای اداری جزیره کیش امروز جمعه به منظور معرفی امام جمعه جدید این جزیره برگزار شد.

سالانه بیش از یک میلیون و 700 هزار گردشگر داخلی و خارجی از این جزیره مرجانی بازدید و از ظرفیت های مختلف طبیعی ،تفریحی و گردشگری آن استفاده می کنند.
جزیره کیش با مساحت 91.5 کیلومتر مربع و جمعیتی حدود 40 هزار نفر در 18 کلیومتری کرانه جنوبی ایران در محدوده شمالی آب های نیلگون خلیج فارس واقع است و از نظر تقسیم بندی سیاسی و اداری کشور، در محدوده استان هرمزگان و شهرستان بندر لنگه قرار دارد.
6993* تنظیم وانتشار: اکبر بهاروند

انتهای پیام /*

نظر شما