شناسهٔ خبر: 23018944 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

آيت الله صفايي بوشهري:

حمل و نقل ریلی که یکی از شاخصه های اقتصاد مقاومتی در کرانه دریایی است

خبرگزاري شبستان: امام جمعه بوشهر گفت: متاسفانه یک سری بی مهری هایی به استان بوشهر شده است مخصوصا در بخش حمل و نقل ریلی که یکی از شاخصه های اقتصاد مقاومتی در کرانه دریایی است و توسط دولت مصوب شده است، ولي هنوز بودجه تخصيص نيافته و عملیاتی نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاري شبستان از بوشهر، آيت الله غلامعلي صفایی بوشهری، نماينده رهبر معظم انقلاب اسلامي در استان و امام جمعه بوشهر (۲۴ آذر) در خطبه هاي نمازجمعه شهر بوشهر با اشاره به اينكه اميرالمؤمنين (ع) فرمودند«هیچ کاری مثل مشاوره، پشتوانه انسان نیست»، اظهار داشت: تقوا و ایمان، مشورت كردن در کارها، فکر و اندیشه قبل از هر عمل بهترين شيوه و سبك زندگي براي فرد است و لذا بی تدبیری پشیمانی می آورد.

 

نويسنده كتاب «بيست گفتار در علم و فناوري» با بيان اينكه يك انسان بايد ضعف ها و تهديدهاي زندگي خود را با تدبير تبديل به فرصت طلايي و عامه پسند كند، افزود: عبرت گیری موجب این می شود که انسان به سمت رشد گام بردارد.

 

رئيس شوراي عالي حوزه هاي علميه استان بوشهر با اشاره به اينكه حضرت علی (ع) فرمودند«کسی که طمع کار است، در دام بلا می افتد»، گفت: دوری از طمع ورزی و بلند پروازی موجب این می شود که انسان در زندگی شکست نخورد.

 

خطبيب جمعه بوشهر (۲۷ آذر) روز حوزه و دانشگاه و سالروز شهادت شهيد مفتح در سال ۵۷ را گرامي داشت و افزود: حوزه و دانشگاه باید در شرایط تاریخی کنونی به وظایف خود عمل کنند.

 

آيت الله صفايي بوشهري تولید علم، تربيت منابع انسانی و دفاع فرهنگی را از وظايف اولويت دار نهاد حوزه و دانشگاه خواند و اضافه كرد: ، این بخش ها بايد توسط حوزه و دانشگاه در طراز انقلاب اسلامی به شیوه جهادگرانه حرکت کنند.

 

 

نماينده رهبر معظم انقلاب اسلامي در استان بوشهر با اشاره به اينكه امام خمینی (ره) فرمود«آمریکا دشمن شماره یک مردم محروم و مستضعف جهان است»، تصريح داشت: بحث دخالت آمریکا را در مسائل خاورميانه و انتخاب بیت المقدس به عنوان پایتخت صهیونیست را محکوم می کنیم.

 

شعار مرگ بر آمریکا یک شعار استراتژیک، هوشمندانه و باتدبیر است

رئيس شوراي فرهنگ عمومي استان بوشهر با تاكيد بر اينكه شعار مرگ بر آمریکا یک شعار استراتژیک، هوشمندانه و باتدبیر است، اظهارداشت: آمریکا در منطقه به دنبال گسترش حکومت صهیونیستی و شکست اسلام انقلابی است و حکومت یهود اشغالگر چقدر کودک و نوجوان بی آزار را مورد کشتار قرار دادند و لذا واضح است که آمریکا و اسرائیل ذاتا شرارت کار هستند.

 

حمل و نقل ریلی که یکی از شاخصه های اقتصاد مقاومتی در کرانه دریایی است

وي استان بوشهر در عرصه شرایط کنونی یک استان بسیار مهم برشمرد و گفت: متاسفانه یک سری بی مهری هایی به استان بوشهر شده است مخصوصا در بخش حمل و نقل ریلی که یکی از شاخصه های اقتصاد مقاومتی در کرانه دریایی است و توسط دولت مصوب شده است، ولي هنوز بودجه تخصيص نيافته و عملیاتی نشده است.

 

آيت الله صفايي بوشهري با بيان اينكه مسئولان دولتی نسبت به توسعه و پیشرفت استان بوشهر بی مهری نکنند، تاكيد كرد: مسئولان دولتی باید قدر این مردم را بدانند و وعده های خود را عملی کنند که حقوق همه مراعات شود و حتي در بخش اشتغال؛ پروژه جهادی برای اشتغال جوانان تحصیل کرده را فراهم کنند.

 

رفع مشكل آب بوشهر با ایجاد سدها و تعمیر شبکه آبرسانی

امام جمعه بوشهر به مسئله كم آبي و مشكلات عمومي آبرساني پرادخت و گفت: مسئولان با ایجاد سدها و تعمیر شبکه آبرسانی باید مشکل کم آبی این استان حل را كنند.

 

استاد تفسير حوزه و دانشگاه در پايان با  اشاره به اينكه قدرشناسی و خدمت به مردم و به خصوص قشر ضعیف، بارها مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است، اظهار داشت: مديران و شرکت های خصوصی مقام کارگران را ارج بگذارند و این طور نباشد که بعد از ۶ ماه اقدام به پرداخت حقوق کارگران بکنید و نکنید که کارگران به ذلت بیفتند.

نظر شما