شناسهٔ خبر: 23016136 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

دوازدهمین نمایشگاه کتاب بوشهر افتتاح شد

سیصد و چهل و ششمین نمایشگاه استانی، دیروز (پنجشنبه 23 آذرماه) در بوشهر، پایتخت کتاب ایران افتتاح شد.

صاحب‌خبر -
 
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، آئین افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه کتاب استان بوشهر، عصر پنجشنبه (23 آذرماه) با حضور آیت‌الله صفایی بوشهری، نماینده ولی‌فقیه در استان، محمدمهدی احمدی، مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حمیده ماحوزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی بوشهر برگزار شد.
 
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این آئین گفت: یکی از آثار مثبت مطالعه کتاب این است که ما را وارد حوزه معرفتی می‌کند. انسان ضمن این‌که به نمادهای دینی اهمیت می‌دهد، ولی توقف در آن ندارد. آنان که با کتاب ارتباطی ندارند، مطالعه نمی‌کنند و اهل تحقیق نیستند، شناخت کاملی از یک الگوی مناسب برای رسیدن به رشد، تکامل و تعالی نخواهند داشت. لازمه به دست آوردن یک الگوی مناسب برای تکامل مطالعه و تحقیق است.

مدیرکل دفتر وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضمن اشاره به اهداف برگزاری نمایشگاه‌های کتاب افزود: مهم‌ترین حسن برگزاری نمایشگاه‌های کتاب، جدا از این‌که موجب جریان‌سازی فرهنگی در استان‌ها شده، محققان از تازه‌های نشر آگاه می‌شوند و  ناشران از تجربیات یکدیگر بهره می‌گیرند، موجب می‌شود که افراد با کتاب آشنا شده و ارتباط منطقی با آن برقرار کنند که این باعث بالا رفتن سرانه مطالعه در جامعه می‌شود.

احمدی ادامه داد: جامعه‌ای که زمینه مطالعه در آن بالا برود، جامعه‌ای بامعرفت خواهد بود و همان جامعه‌ای خواهد شد که در کنار نمادهای دینی توجه به معرفت هم در آن بیشتر می‌شود. امیدواریم این نمایشگاه‌ها زمینه‌ساز رشد معرفتی در جامعه شود.

دوازدهمین نمایشگاه کتاب بوشهر با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از 23 تا 28 آذرماه از ساعت 15 تا 21 پذیرای علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی است.

نظر شما