شناسهٔ خبر: 23018135 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با کارکنان دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با کارکنان دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان دیدار و گفتگو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت‌الاسلام دکتر محمدعلی انصاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در دیدار با کارکنان دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت: نیروهای فعال در دبیرخانه مساجد استان توانمند و با انگیزه هستند و ظرفیت و سرمایه خوبی در این مجموعه جمع شده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: مسجد اصلی ترین کانون تلاش دینی است و در صدر اسلام محور تمام فعالیت های حاکمیت دینی بوده و انقلاب اسلامی نیز از مساجد شکل گرفته است. اینکه در کنار بعد اصلی مسجد یعنی عبادت؛ کانون های فرهنگی هنری فعالیت داشته باشند اتفاق مبارک و خوشایندی است.

 

وی با تاکید بر لزوم داشتن نگاه کیفی برای فعالیت در کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت: اصفهان استانی دینی است و لازم است تلاش های بیشتری در این حوزه انجام شود تا تعداد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان افزایش یابد.

 

دکتر انصاری حضور بزرگسالان و میانسالان را در مساجد لازم و ضروری و باعث انسجام برنامه ها دانست و گفت: این به تنهایی کافی نیست و مساجد باید پایگاه حضور جوانان و نوجوانان باشد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان فعالیت ۲۳هزار کانون فرهنگی در کشور را یک فرصت ارزشمند برشمرد و اظهار داشت: بایستی بین مساجد و سایر حوزه های تعریف شده در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیوند برقرار کرد و کانون های مساجد از ابزارهای هنری مانند تئاتر، فیلم و حتی موسیقی فاخر بهره ببرند و فراموش نکنیم که مسجد کانون مقدسی است که باید به پرورش روح و فکر آدمی بپردازد.

 

خاطرنشان می شود، دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با کارکنان دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ۲۳ آذر انجام شد.

نظر شما