شناسهٔ خبر: 23017859 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

رئیس بهزیستی رازوجرگلان گفت:

وجود 1400 معلول در شهرستان راز و جرگلان/ ازدواج فامیلی عامل بسیاری از معلولیت ها

رئیس بهزیستی رازوجرگلان از وجود ۱۴۰۰ معلول در شهرستان راز و جرگلان خبر داد و گفت: بیشترین عامل این معلولیت ها ازدواج های فامیلی است .

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه ساجده  علی سجادی، رئیس بهزیستی راز و جرگلان در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: کمپین مشاوره ژنتیک از روز 21 آذر کار خود را در جرگلان آغاز کرده است.

 

وی ادامه داد: هرساله به همت بهزیستی و با کمک دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش کمپینی با عنوان کمپین ژنتیک در اذر ماه با هدف پیشگیری از کودکان معلول راه اندازی می شود تا خانواده ها بتوانند از مشاوره ها کمک بگیرند و تعداد معلولیت ها کاهش یابد .

 

سجادی اضافه کرد: اولین کارگاه این کمپین روز گذشته در دبیرستان یکه سعود بخش جرگلان انجام شد و در ادامه نیز در روستاهای حصارچه ,بچه دره و کلاته ابریشم و همچنین در بخش مرکزی و غلامان نیز برگزار خواهد شد .

 

وی خاطر نشان کرد: در این کارگاه عموم مردم از جمله ساکنان روستاها ,افراد دارای معلولیت و افرادی ک تحت پوشش بهزیستی شرکت می کنند و از نکاتی که در این کارگاه ها مانند پیشگیری از معلولیت ,شناخت معلولیت و راههای جلوگیری از معلولیت آشنا می شوند .


سجادی در انتها افزود: شهرستان رازوجرگلان ۱۴۰۰ معلول دارد که بیشترین عامل این معلولیت ها به دلیل ازدواج های فامیلی است .

 

انتهای پیام/

نظر شما