شناسهٔ خبر: 23017441 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

توسعه شهري بايد متوازن باشد/ حفظ كرامت انساني در توسعه شهري

خبرگزاری شبستان: استاندار اصفهان گفت: توسعه شهري بايد متوازن باشد و بي توجهي به توازن توسعه شهري مشكل ساز است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، دكتر محسن مهرعليزاده، استاندار اصفهان، در كنفرانس بين المللي توسعه پايدار و عمران شهري اظهارداشت: معنا و مفهوم واقعي توسعه شهري بايد .مورد توجه باشد و اگر هدف و معناي اين موضوع مشخص نشود منجر به انجام فعاليت هايي مغاير با توسعه شهري خواهد بود.

وي افزود: توسعه شهري بايد متوازن باشد و بي توجهي به توازن توسعه شهري مشكلات ساز است كه برخي از مشكلات امروز شهري ناشي از بي توجهي به رشد متوازن و متناسب با نيازها و ابعاد فرهنگي و اقليمي شهر ها است.

مهرعليزاده با بيان اينكه برخي از افراد درك درستي از معناي توسعه شهري در مقاطعي از زمان نداشته اند، تصريح كرد: توسعه شهري بايد نيازهاي انسان را مورد دقت قرار دهد و اين توسعه نبايد به عزت و كرامت انساني لطمه و صدمه اي وارد سازد.

وي با اشاره به اينكه در كشور ايران از گذشته تاكنون شهرها و زندگي شهري جايگاه مهمي داشته يادآورشد: توسعه شهري بايد متوازن باشد و بي توجهي به توازن توسعه شهري مشكلات ساز است.

استاندار اصفهان پرداختن به نيازهاي مردم در شهرها و جلوگيري از بي توجهي به نيازهاي مردم را مهم خواند يادآورشد: نگاه همه جانبه به نيازهاي مردمي و توسعه متوازن شهري مانع از مهاجرت ها مي شود كه در خصوص توسعه پايدار شهري بايد به كرامت انساني توجه شود.

وي به كارخانه ريسباف و موقعيت تاريخي اصفهان اشاره كرد و يادآورشد: اصفهان جايگاه مهمي در صنعت ريسندگي داشته و سابقه طولاني اين كارخانه نشان از فعاليت صنعتي اين استان است.

نظر شما