شناسهٔ خبر: 23013816 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اقتصاد سلامت یعنی استفاده صحیح از منابع در نظام سلامت

عضو هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی: اقتصاد سلامت به معنای استفاده صحیح و بجا از منابع برای تأمین هزینه‌ها در نظام سلامت است.

صاحب‌خبر -

دکتر محمدعلی همتی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما افزود: هزینه‌های بی پایانی را می‌توان در نظام سلامت تعریف کرد که در اقتصاد سلامت باید این هزینه‌ها بر اساس منابع موجود تعیین و اولویت بندی شود.

وی درباره طرح تحول نظام سلامت گفت: این طرح ارزش‌های زیادی دارد و مردم از آن رضایت دارند، بنابراین باید منابع طرح تحول نظام سلامت به درستی سنجیده و به موقع تخصیص داده شود.

عضو آکادمی اقتصاد سلامت افزود: بعد از طرح تحول نظام سلامت تا حدودی به موضوع اقتصاد سلامت کم توجهی شد که این امر مشکلاتی را ایجاد کرد.

وی گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد طرح تحول سلامت به این نتیجه رسیده اند که باید موضوع کنترل هزینه‌ها را به طور جدی در دستور کار قرار دهند و خوشبختانه در همایش معاونان درمان دانشگاه‌ها نیز این موضوع مطرح و بررسی شده است.

عضو هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی افزود: از ابتدای طرح تحول نظام سلامت نیز یکی از موضوعات جدی سازمان‌های بیمه گر این بود که باید هزینه‌های این طرح کنترل و به منابع آن توجه شود.

همتی گفت: موضوع نظام ارجاع پزشک خانواده، نظام الکترونیک، پرونده الکترونیک و نسخه الکترونیک در کشور باید جدی گرفته شود تا مشکلی برای طرح تحول نظام سلامت ایجاد نشود و مردم همچون گذشته از این طرح بهره کافی را ببرند.

نظر شما