شناسهٔ خبر: 23010028 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

توجه به فرهنگ های محلی در نمایشگاه کتاب سمنان

خبرگزاری صداوسیما

توجه به فرهنگ فولکلور یکی از اولویت های پانزدهمین نمایشگاه کتاب در سمنان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در جلسه شورای فرهنگ عمومی این استان با یادآوری آغاز بکار نمایشگاه کتاب سمنان از 26 آذر ماه گفت : برای حضور ٧٠ تا ١٠٠ هزار نفر بازدید کننده از نمایشگاه کتاب استان سمنان برنامه ریزی شده است .

محمدرضا سوقندی افزود: در این نمایشگاه 253 ناشر از کشور با ٤٠ هزار عنوان کتاب در این نمایشگاه شرکت میکنند.
برگزاری ویژه برنامه شب یلدا، اجرای موسیقی شهرستان های استان، برپایی نمایشگاه و ایستگاه نقاشی و برگزاری نشست با موضوع بهاییت ،اجرای نمایش خیابانی و موسیقی از  بخش های جانبی  نمایشگاه بزرگ کتاب سمنان است.
پانزدهمین نمایشگاه کتاب از 26 آذر تا یکم دی در سالن ورزشی غدیر سمنان صبح ها از ساعت ٩ تا ١٢:٣٠ و عصرها از ساعت ١٧ تا ٢١:٣٠ به روی علاقمندان گشوده است.

محمدرضا خباز استاندار سمنان هم در این جلسه تاکید کرد: برای توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه باید از کودکی فرهنگ سازی شود.
خباز استفاده از همه ظرفیتهای استان برای برگزاری هرچه بهتر پانزدهمین نمایشگاه کتاب را ضروری دانست و توجه به محتوای کتاب های ارائه شده در این نمایشگاه به ویژه کتابهای اخلاقی را خواستار شد.
احمد همتی نماینده مردم شهرستانهای سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه با بیان اینکه مجلس در بودجه سال ٩٧ به بخش فرهنگ نگاه ویژه ای دارد ، گفت: نمایشگاه کتاب فرصت مناسبی برای فرهنگ سازی استفاده از کتاب های الکترونیک و جلب مشارکت خیرین در کمک به کسانی که قدرت خرید کتاب ندارند ، است.

نظر شما