شناسهٔ خبر: 23009617 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی:

در مبارزه با فساد از مسیر خود عقب نمی‌نشینیم/ روسیاهی برای کسانی است که می‌خواستند مانع حرکت قوه قضائیه شوند

رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی با بیان اینکه در مبارزه با فساد از مسیر خود عقب نمی‌نشینیم، گفت: روسیاهی برای کسانی است که می‌خواستند مانع حرکت مبارک قوه قضائیه شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام علی مظفری ظهر امروز در چهارمین همایش سراسری فرماندهان بسیج قوه قضائیه که در هتل میلاد مشهد برگزار شد، با بیان اینکه قوانین یا موقتی هستند و یا اگر اجرایی می‌شوند ابهامات و ایرادات بسیاری دارند، اظهار داشت: برای مثال فردای روزی که قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر اجرایی شد، دادگاه انقلاب خراسان رضوی 8 ایراد و ابهام بر ماده واحده این قانون وارد کرد، بنابراین تا قانون خوب نباشد ابزار مناسبی در دست ما نیست و دست و پای ما بسته است.

وی افزود: بدبینی‌ها و نگرانی‌های مردم نصیب قوه قضائیه می‌شود، اما وضع قانون در دست مجلس است.

رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی اضافه کرد: برخی مدیران یا خواب هستند یا خود را به خواب زده‌اند، وظیفه ما حل‌‌وفصل اختلافات مردم است، اما بخش زیادی از پرونده‌‌های ورودی ما مربوط به ادارات دولتی است که جزئی از ارکان حاکمیت هستند.

مظفری بیان کرد: ما در دستگاه قضا غیربسیجی نداریم و همه اعضای دستگاه قضائی به دلیل مسؤولیتی که دارند، بسیجی هستند، اما در این میان عده‌ای هستند که از همت و شرایط ویژه‌ای برخوردارند.

وی ادامه داد: دستگاه قضایی همیشه برخورد جدی در مبارزه با فساد و انحرافات انجام داده و در این مسیر چه اتهاماتی علیه این قوه و شخص ریاست قوه قضائیه وارد شد. 

رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی با بیان اینکه قوه قضائیه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در همه عرصه‌ها در مبارزه با فساد سربلند و پیشرو بوده، اضافه کرد: قوه قضائیه بدون هیچ واهمه و دغدغه‌ای تنها با پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری و آرمان‌های انقلاب، به طور طبیعی باید شائبه‌هایی که علیه دستگاه قضا مطرح می‌شود را به جان بخریم.

مظفری یادآور شد: این مجموعه با تحمل سختی‌ها در پیشبرد اهداف نظام پیشقدم و استوار است، شاید این به تنهایی کافی نباشد و مقدمات دیگری لازم است که یکی از این مقدمات، همیاری و همکاری سایر مدیران در دیگر ارگان‌ها است‌.

وی توضیح داد: یکی از مشکلات ما در جامعه این است که مدیران در ارگان‌ها یا به وظایف خود آشنا نیستند یا انگیزه مناسب و کافی برای انجام وظایف خود ندارند، چراکه اگر مدیران سایر ارگان‌ها به وظایف خود عمل کنند، ورودی ما در دستگاه قضا بسیار کم می‌شود. 

رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی متذکر شد: ما در جلساتی که با مدیران ادارات و سازمان‌های متعدد داشته‌ایم، هشدار دادیم که اگر در پایان سال مشخص شود که به دلیل سهل‌انگاری مدیری پرونده‌های بسیاری از آن اداره به قوه قضائیه آمده، با وی به عنوان یک فرد خاطی برخورد می‌شود و این کار تأثیر به‌سزایی داشته است.

مظفری با اشاره به اینکه مردم ما مشکلات اقتصادی را تحمل می‌کنند اما بی‌عدالتی و نارضایتی در زمینه ناامنی را تحمل نمی‌کنند، یادآور شد: قانون مناسب باید تصویب شود، چراکه قاضی ما نمی‌تواند خارج از قانون حکمی صادر کند و چنین حکمی خلاف شرع است و اگر بخواهد در چارچوب قانون عدالت را اجرا کند، قانون دست و پایش را بسته است.

وی بیان داشت: ما در دادگستری با مشکل منابع انسانی به طور جدی روبه‌رو هستیم، البته توانسته‌ایم قاضی جذب کنیم اما هر قاضی به دو نفر کارمند احتیاج دارد و قانون به ما اجازه استخدام حتی یک کارمند را هم نمی‌دهد.

رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی ادامه داد: اگر سختی‌های دیگری را بر ما تحمیل کنند، ما در مبارزه با فساد از مسیر خود عقب نمی‌نشینیم و روسیاهی برای کسانی باقی می‌ماند که می‌خواستند از داخل و خارج مانع حرکت مبارک قوه قضائیه شوند.

انتهای پیام/ذ

نظر شما