شناسهٔ خبر: 23006749 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تاکید وزیر کشاورزی بر کنترل بازار برنج

وزیر کشاورزی: به شالیکاران اطمینان می‌دهیم که در زمینه عرضه و تقاضای برنج طوری برنامه ریزی شود که بازار این محصول دچار رکود نشود.

صاحب‌خبر -
اطمینان خاطر وزیر جهاد به شالیکاران در خصوص کنترل بازار برنج  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز گیلان، وزیر جهاد کشاورزی امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در رشت گفت: با وجود مجموعه سیاست گذاری های در دستور کار شامل تعرفه و محدودیت های زمانی که در خصوص واردات برنج وجود دارد طوری برنامه ریزی و مدیریت می کنیم که آسیبی به تولیدکنندگان داخلی این محصول نرسد.
محمود حجتی افزود: به شالیکاران اطمینان می دهیم که در زمینه عرضه و تقاضای برنج طوری برنامه ریزی شود که بازار این محصول دچار رکود نشود.
وی اعلام کرد: در زمان کنونی بازار برنج تحرک خوبی دارد و متقاضیان و خریداران برنج در استان های شمالی مشغول خرید برنج هستند.
وزیر جهاد کشاورزی گفت: به علت محدودیت های جدی در منابع آب کشت برنج در استان های به غیر از استان های شمالی ممنوع شد.
محمود حجتی در ادامه افزود: با توجه به تصویب و ابلاغ اجرای طرح تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی در سفر رییس جمهور به گیلان و مازندران تلاش ها بر این است که سالانه 10 هزار هکتار از شالیزارهای این 2 استان تجهیز و  یکپارچه سازی شود.
وی تصریح کرد: امسال هم تجهیز و نوسازی حدود 7 هزار هکتار از شالیزارهای گیلان آغاز شده است که امیدواریم تا پایان سال این میزان به 10 هزار هکتار برسد که همین امر باعث افزایش کشت دوم می شود.
وزیر جهاد کشاورزی گفت: سرمایه گذاری های خوبی در زمینه تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی انجام گرفته است بطوریکه در 4 سال گذشته بیش از 500 میلیارد تومان تسهیلات در این زمینه تخصیص داده شده است و امیدواریم که این روند ادامه داشته باشد.

نظر شما