شناسهٔ خبر: 23003567 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برگزاري همايش روز جهاني خاك در زابل + گزارش

خبرگزاری صداوسیما

در این همایش، نماينده انجمن علوم خاك ايران در سيستان و بلوچستان یکی از معضلات منطقه سیستان را فرسایش خاک بیان کرد

صاحب‌خبر -

به گزارش  خبرگزاری صدا و سیما مرکز سیستان و بلوچستان، شهرياري با تاکید بر این مطلب که خاك نقش بسزايي در اكوسيستم، انرژی و امنیت غذایی دارد گفت دانش علوم خاك،  بهترين راه براي بهره وري بيشتر از اين عنصر مهم در طبيعت است.

سرگزي، رييس بخش مهندسي و مطالعات اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان سیستان و بلوچستان  نيز،  عوامل انساني ، گرما  ،خشكسالي ، رهاسازي اراضي،شخم غيرماهرانه و آتش زدن بقاياي گياهي در زمين را از عوامل فرسایش خاک بیان کرد.

وی یکی از علل فرسایش را پراکنده شدن ريزگردها در منطقه بیان کرد و گفت با روش هاي بيولوژيكي ، مكانيكي و مديريت بهسازي محيط  میتوان از پراکنده شدن ریزگردها کاست.

پهلوان راد، عضو هيات علمي و رييس بخش آب و خاك مركز تحقيقات و آموزش كشاورزي و منابع طبيعي سيستان نيز گفت  بر اساس مطالعاتي  كه در ١٠ سال گذشته بر خصوصيات خاك منطقه انجام شده است  ميزان كربن خاكهاي این منطقه  بسيار كم است که موجب کاهش  کیفیت محصولات کشاورزی می شود.

 

mp4
<div id="video-display-embed-code_1683605" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/1941502/1683605?width=400&height=300"></script></div>
برگزاري همايش روز جهاني خاك در زابل + گزارش برگزاري همايش روز جهاني خاك در زابل + گزارش برگزاري همايش روز جهاني خاك در زابل + گزارش برگزاري همايش روز جهاني خاك در زابل + گزارش

نظر شما