شناسهٔ خبر: 23003123 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

شهردارسرپلذهاب خبر داد:

حذف بروکراسی اداری و استعلامات زمان‌بر برای صدور مجوزها/ شهرداری با تمام توان مشکلات زلزله زدگان را پیگیری می کند

شهردار سرپل ذهاب از حذف بروکراسی اداری برای صدور مجوز ساختمانی در این شهرستان زلزله زده خبر داد و گفت:شهرداری با تمام توان مشکلات زلزله زدگان سرپل ذهاب را پیگیری می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بازی دراز، لزوم توجه بیشتر نسبت به دفن زباله های شهری و تخلیه نخاله های ساختمانی در راستای جلوگیری از ایجاد آلودگی و شیوع بیماریهای خطرناک درمناطق زلزله زده شهرستان سرپل ذهاب موضوعی است که خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بازی دراز را به میان مردم کشاند تا از مشکلات مردم مطلع گردد.

یکی ازساکنین چادرنشین سرپل ذهاب درگفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: متاسفانه علی رغم گذشت یک ماه از وقوع زمین لرزه، در شهرستان سرپل‌ذهاب همچنان شاهد تلنبار و پراکندگی زباله ها در خیابان ها، پارک ها، کوچه ها، معابر و کنار چادرهای اسکان شهروندان هستیم.

 

وی افزود: اگر این وضعیت همچنان تداوم پیدا کند علاوه بر فاجعه زیست محیطی ناشی از پخش زباله های تولیدی که عمدتا پلاستیکی هستند، به دلیل عدم تجزیه پذیری و نیز به دلیل ازدیاد جوندگان و سگهای ولگرد ممکن است موجب بروز و شیوع اپیدمی ناشی از بیماریهای مرتبط باشیم که آثار وتبعات ناشی از آن به مراتب می تواند بیشتر ازخسارت ناشی از زلزله است.

 

 

سهرابی در ادامه گفت:عملیات برداشت و دفع آوار و نخاله که جهت اطمینان ازبازسازی و حذف تهدیدات و خطرات بالقوه برای سلامتی و امنیت مردم ضروری می باشند از این رو باید مسئولین امرنسبت به این موضوع با حساسیت، دقت و سرعت العمل بالای پیگیر باشند.

 

ساکنین محله رودکی در سرپل ذهاب ازدفع فاضلاب سرویس های بهداشتی و استحمام که بصورت موقت درمحل اسکان چادرنشینان مستقر شده است ابرازگله مندی داشتند و خواهان رسیدگی ویژه نسبت به اهمیت این موضوع بودند.

 

وقوع زلزله در نواحی شهری باعث بر جای گذاشتن مقادیر زیادی آوار و نخاله و زباله می گردد که باعث تأخیر درعملیات آواربرداری و همچنین کاهش روند فعالیتهای بازسازی می شود، لذا مدیریت جمع آوری نخاله های واحدهای تخریب شده در ارتباط با برنامه های شهرداری بسیار حائزاهمیت است.

 

 

از این رو خبرنگارما به سراغ شهرداری شهرستان سرپل ذهاب رفته و اقدامات صورت گرفته در جهت جمع آوری و ساماندهی نخاله ها و زباله ها مورد بحث و بررسی قرارداده است.

 

صابر حیدری در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: شهرداری سرپل ذهاب با همکاری شهرداری منطقه 14 تهران با بکارگیری 300 نیروی کارگرخدماتی روزانه در سطح شهرستان 100 تن زباله و بالغ بر70 تا 100 تن نخاله جمع می کند.

 

وی با اشاره به تسریع درجمع آوری نخاله های ساختمانی گفت: با توجه به اینکه تعمیرات واحدهای تخریب شده روندی تدریجی دارد و عملیات آواربرداری به سرعت امکان پذیرنیست لذا به همین منظورمکاتباتی با بنیاد مسکن معین صورت گرفته تا درامرجمع نخاله های واحدهای تخریب شده به پای کارآمده و همکاری لازم به عمل آورند.

 

حیدری خاطرنشان شد: تاکنون 30 تن کیسه زباله برای جمع آوری زباله میان مردم توزیع شده است ضمن اینکه شهرداری با همکاری ارتش  450چشمه سرویس بهداشتی و 300 چشمه مجهز به دوش آب گرم برای استحمام ایجاد کرده است.

 

وی به دفع بهداشتی فاضلاب سرویس های بهداشتی پیش ساخته درمحلات زلزله زده سرپل ذهاب نیز اشاره کرد و گفت: دفع فاضلاب سرویس های بهداشتی در منهول های شهری است و براساس برنامه ریزی های به عمل آمده ایجاد ست سرویس بهداشتی و حمام سیار افزایش پیدا خواهد کرد تا رفع نیازمندی مردم در این زمینه پاسخ داده شود.

 

وی گفت: طبق صورت جلسه تدوین شده شهرداری با اداره حفاظت از محیط زیست محل جمع آوری نخاله های ساختمانی درمسیرجاده سرپل ذهاب به قصرشیرین درنظرگرفته شده است و محل قدیم دفع زباله درسرابگرم برای دفع زباله های جمع آوری شده استفاده می شود. ضمن اینکه رایزنی های از وزارت کشور برای احداث زمینی جهت بازیافت مکانیزه زباله و نخاله های جمع اوری شده در سرپل ذهاب صورت گرفته است.

 

وی بیان داشت: با تمهیدات اندیشیده شده شهرداری سرپل ذهاب بروکراسی اداری و استعلامات زمان بر برای صدور مجوزهای ساختمانی حذف کرده است و در کمترین زمان ممکن پروانه ساخت ساختمان صادر می شود و با تمام توان مشکلات زلزله زدگان سرپل ذهاب را پیگیری می کند.

انتهای پیام/

نظر شما