شناسهٔ خبر: 22975059 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بی خطر سازی زباله‌ها پزشکی در تربت جام

رئیس مرکز بهداشت تربت جام گفت: انتقال پسماند‌های پزشکی از محل تولید بدون بی خطر سازی توسط نیروی انسانی به سایت دفن صورت می‌گیرد که باعث ایجاد حوادثی شده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ محمد رحیمیان در جلسه مدیریت پسماند پزشکی گفت: یکی از مهمترین دغدغه‌های مدیریت شهری دفن اصولی پسماند تولیدی مراکز درمانگاه ها، آزمایشگاه‌ها و مطب پزشکان است که هنوز این زباله‌ها پزشکی بدون بی خطر سازی دفن که باعث آلودگی زیست محیطی و به خطر افتادن جان انسان‌ها می‌شود.

وی گفت: بیمارستان ارتش برای بی خطر سازی زباله پزشکی اعلام آمادگی کرده که لازم است مراکز درمانی و پزشکی با عقد قرارداد نسبت به این امر اقدام نمایند.

رئیس مرکز بهداشت تربت جام با اشاره به بیماری چند پاکبان تربت جام تصریح کرد: انتقال پسماند‌های پزشکی از محل تولید بدون بی خطر سازی توسط نیروی انسانی به سایت دفن صورت می‌گیرد که باعث ایجاد حوادثی برای پاکبانان شده و این خطر مردم را تهدید می‌کند.

رحیمیان خاطر نشان کرد: سازمان نظام پزشکی وظیفه دارد ضمن نظارت بر اماکن پزشکی نسبت جمع آوری و بی خطرسازی پسماند پزشکی اقدام نماید.

رئیس محیط زیست تربت جام در ادامه جلسه با اشاره به خطرات پسماند پزشکی گفت: پسماند‌های پزشکی در کشور دچار چالش‌های بسیاری است و تفکیک در حوزه تولید اتفاق نمی‌افتد و با دیگر زباله‌ها قاطی و حمل که باعث آلودگی محیط زیست می‌شود.

جواد دامن پاک افزود: باتوجه به این که دو دستگاه بی خطرسازی در محل بیمارستان سجادیه و ارتش فعال شده نباید در شهرستان زباله پزشکی بدون بی خطرسازی دفن شود.

وی با اشاره تفکیک زباله به صورت دستی گفت: در سایت دفن زباله تعدادی از افراد مشغول تفکیک زباله‌ها هستند که وجود زباله‌های عفونی برای آنان بسیار خطرناک است و باید این زباله بی خطرسازی شود.

رئیس محیط زیست تربت جام افزود: برای جلوگیری از این معضل باید هرچه سریعتر طرح جامعه مدیریت پسماند در شهرستان اجرایی شود و این مشکل بر‌ای همیشه حل شود.

انتهای پیام/س، ج
 

برگزاری جلسه مدیریت پسماند پزشکی تربت جام

نظر شما