شناسهٔ خبر: 23001127 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پایش واحدهای صنعتی در خارج از ساعات اداری

مدیرکل دفتر پایش محیط زیست : طبق برنامه ریزی های صورت گرفته از این پس واحدهای صنعتی در خارج از ساعات اداری پایش می شوند.

صاحب‌خبر -
 

شینا انصاری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، با اعلام این خبر افزود: پایش های سازمان حفاظت محیط زیست شامل دو قسمت از جمله پایش منابع زیستی و ایستگاه های سنجش کیفی هوا و پایش منابع ثابت آلودگی که به صنایع مرتبط می شود، است.

وی با اشاره به پایش واحدهای­­ صنعتی ادامه داد: برای پایش واحدهای صنعتی واحدها می توانند خودشان بصورت خودجوش با مراجعه به آزمایشگاه های معتمد سازمان حفاظت محیط زیست واحد صنعتی خود را مورد پایش قرار دهند و یا اینکه واحد ادارات کل محیط زیست استان ها از خروجی دودکش واحدهای صنعتی نمونه برداری می کند و این پایش ها را بصورت دوره ای انجام داده تا واحد صنعتی آلاینده مشخص شود.

انصاری با اشاره به بحث آلودگی هوا و پایش­ واحدهای صنعتی در روزهای آلودگی هوا گفت: از آنجایی که ما در فصل پاییز با پدیده وارونگی هوا مواجه هستیم و ضمن اینکه ادارات کل استانی ما نیز محدودیت نظارتی دارند، ما در روزهای آلوده در سراسر کشور فعالیت های عمرانی و واحدهای آلاینده را محدود می کنیم و با کسانی که به هر عنوان باعث تهدید آلودگی هوا می شوند برخورد جدی خواهیم کرد.

مدیرکل دفتر پایش و نظارت سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: برخی از واحدهای صنعتی متاسفانه با توجه به آلایندگی شان استانداردهای لازم را رعایت نمی کنند و طبق برنامه های صورت گرفته پایش واحدهای صنعتی در خارج از ساعات اداری در دستور کار قرار گرفته­ و از این پس همه­ واحدهای صنعتی در خارج از ساعات اداری نیز پایش می شوند.

نظر شما