شناسهٔ خبر: 22996067 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

زنگ خطر و هشدارهای محیط زیستی را جدی بگیریم

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت :باید به هشدارهای زیست محیطی به طور جدی توجه شود چرا که بی توجهی به این امر مهم تبعات غیر قابل جبرانی خواهد داشت .

صاحب‌خبر -

زنگ خطر و هشدارهای محیط زیستی را جدی بگیریمبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛مدیر کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: در نشست تخصصی رد پای محیط زیست منشور حقوق شهروندی با بیان اینکه قوانین مناسبی در زمینه حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی داریم گفت متاسفانه در عمل شاهد عدم اجرای قوانین صحیح هستیم و روز به روز وضعیت محیط زیست نا پایدارتر از گذشته می شود .

سید رضا موسوی مشکینی با بیان اینکه بر اساس اصل قانون 50اساسی حفاظت از محیط زیست یک وظیفه همگانی است  افزود: نمی توان بدون مشارکت عموم به آینده محیط زیست امیدوار بود که در این زمینه تشکل های مردمی و دوستداران محیط زیست نقش مهمی می توانند داشته باشند .

وی ادامه داد: انجام هر اقدامی نیازمند اعتبارات مالی می باشد که متاسفانه شاهد کمترین تخصیص اعتبار به محیط زیست با این گستره فعالیت و مشمولیت هستیم که امیدوار کننده نبوده و قطعا چالشهای بسیاری در آینده به سبب این بی توجهی بودجه خواهد آمد که برای جبران آن هزینه های زیادی صرف شود .

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به اهمیت حقوق شهروندی افزود :تدوین حقوق شهروندی یکی از اقدامات موثر دولت بوده که به تمامی حوزه ها در آن توجه ویژه ای شده است که محیط زیست فیزیکی یکی از مهم ترین موضوعات مطرح شده در این منشور است .

موسوی افزود :باید آگاهی افراد جامعه در زمینه محیط زیست افزایش پیدا کند چرا که نیازمند توجه تک تک افراد به این امر مهم که امانت آیندگان در دست ماست داشته باشیم .

انتهای پیام/ن

 

نشست تخصصی رد پای محیط زیست منشور حقوق شهروندی در زنجان

 

نظر شما