شناسهٔ خبر: 22998369 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

​امیر خجسته در گفت وگوی اختصاصی با ایبنا خبر داد:

فراکسیون چاپ در مجلس شورای اسلامی راه اندازی شد

نائب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی از تشکیل فراکسیون چاپ با امضای بیش از 100 نماینده مجلس خبر داد. این فراکسیون با هدف پیگیری مشکلات حوزه چاپ فعالیت های خود را دنبال خواهد کرد.

صاحب‌خبر -
 
امیر خجسته؛ نائب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به اهمیت صنعت چاپ عنوان کرد: هر صنعتی در کشور ما میتواند یک فراکسیون تخصصی داشته باشد اما شکل گیری فراکسیون در صورتی امکان پذیر است که فعالان این حوزه نسبت به تشکیل فراکسیون تمایل داشته باشند.
 
وی افزود: اکنون فراکسیون های مختلفی مثل تولید، گردشگری و اشتغال داریم و جای فراکسیون چاپ با وجود اهمیت و تخصصی بودن این صنعت خالی بود، در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی چاپ و بسته بندی که آذر ماه سال 95 برگزار شد، فعالان صنعت چاپ درخواست تشکیل فراکسیون چاپ را ارائه کردند و با این موضوع موافقت شد.
 
خجسته با اشاره به حمایت 100 نماینده مجلس شورای اسلامی از تشکیل فراکسیون چاپ، ادامه داد: کارهای قانونی این فراکسیون پیگیری شد تا کارها و مشکلاتی که دست اندرکاران این حوزه در صنعت چاپ با آن روبرو هستند برطرف شود اما به دلایل مختلف شکل گیری آن به تعویق افتاد و امسال نیز در بازدید از بیست وچهارمین نمایشگاه چاپ و بسته بندی بار دیگر پیشنهاد تشکیل فراکسیون مطرح شد.
 
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امیدوارم با وحدت، همدلی و همفکری که در میان اتحادیه ها و تشکل های صنفی صنعت چاپ وجود دارد، بتوانیم در سایه تشکیل فراکسیون چاپ حمایت هایی برای پیگیری برخی مشکلات صادراتی، وارداتی و اقدامات و فعالیت های دست اندرکاران صنعت چاپ انجام دهیم.
 
نائب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فراکسیون چاپ به دلیل اهمیت این حوزه می تواند یکی از بهترین و اثرگذارترین فراکسیون های مجلس باشد، یادآور شد: بخشی از فعالیت هایی که می توانیم در این فراکسیون دنبال کنیم توجه به امر تولید و اشتغال زایی است که در سایه برخورداری از صنعت چاپی قوی می توانیم به راحتی از آن بهره مند شویم.
 
به گفته وی، از هفته آینده اقدامات مختلف درباره فراکسیون چاپ شکل رسمی به خود می گیرد و دست اندرکاران صنعت چاپ می توانند با طرح مسائل، مشکلات و دغدغه های خود در حوزه ها مختلف این صنعت به فراکسیون چاپ در انتظار حل و رفع مشکلات در کوتاه ترین زمان ممکن باشند.

نظر شما