به گزارش خبرگزاری تسنیم از دماوند، مهرداد پورفتحی در حاشیه همایش هفته پژوهش که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات اردوگاه مصطفی خمینی شهرستان دماوند برگزار شد، در گفتوگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: متأسفانه رویکرد پژوهشمحور در آموزش و پرورش شهرستان دماوند بسیار ضعیف است.
وی ادامه داد: کارهای مختلفی از جمله تأسیس پژوهشکدههای آموزش و پرورش، پژوهشسراها، طرحهایی مانند طرحهای جابر، طرح معلم پژوهنده، پژوهشهای دانشآموزی و... چند سالی است در آموزش و پرورش وجود دارد؛ اما متأسفانه از کیفیت پایینی برخوردار است.
رئیس اداره آموزش و پرورش دماوند بیان کرد: در سال جاری برای نخستین بار فعالیت معلمان پژوهنده و همچنین برخی از مشکلاتی که در مدارس وجود داشت، به صورت یک پژوهش درآوردند که آموزش و پرورش این پژوهشها را در قالب یک کتاب به نام «معلم پژوهنده» جمعآوری کرد.
پورفتحی با بیان اینکه باید رویکرد محفوظات محور را به سمت پژوهشمحور سوق دهیم تصریح کرد: باید این تغییر را ابتدا از خودمان، مدیران، معلمان و... آغاز کنیم تا دانشآموزان پس از گذرندان دوره مدرسه وقتی وارد دانشگاه میشوند پژوهش را امری دشوار تصور نکنند.
وی در مورد لزوم فعالیت برای دانشآموزان در زمینه پژوهش گفت: تقویت پژوهشسرای شهید فائزی دماوند یکی از مهمترین فعالیتهایی بود که از قالب پژوهشمحور به سمت پروژه سوق دادیم؛ همچنین برای نخستین بار همایش طرح جابر با حضور حدود 600 نفر از دانشآموزان و اولیاء آنها برگزار شد.
رئیس اداره آموزش و پرورش دماوند خاطرنشان کرد: در همایش امروز از 17 نفر از معلمان پژوهنده تقدیر به عمل آمد و همچنین برخی از این معلمان به عنوان برگزیدگان منطقه و استانی منتخب شدند.
انتهای پیام/
∎