شناسهٔ خبر: 22996188 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه:

جای روحانیون شیعه در کنفرانس‌های جهانی خالی است/ گفتمان بین‌الملل حوزه تنها متاثر از گفتمان داخلی نباشد

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه گفت: کنفرانس‌های بسیاری در کشورهای مختلف جهان برگزار می‌شود و جای روحانیون شیعه در بسیاری از این کنفرانس‌ها خالی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید حسن ربانی ظهر امروز در همایش حوزه بین‌الملل حوزه تمدن‌ساز با اشاره به مأموریت مرکز خدمات حوزه‌های علمیه اظهار کرد: خدمات این مرکز برای تحقق اهداف حوزه علمیه قم است، باید رسالت‌های حوزه اولویت‌بندی شود، همه افراد در حوزه یکسان نیستند و نیازهای اساتید با نیازهای طلاب متفاوت است.

وی ادامه داد: یکی از کارهایی که باید مرکز خدمات حوزه‌های علمیه دنبال کند، طبقه‌بندی اساتید، پژوهشگران و مبلغان به خصوص مبلغان عرصه بین‌الملل است، هنوز آمار جامعی از مبلغان در مرکز خدمات حوزه‌های علمیه وجود ندارد و این مرکز برای تهیه این آمار نیازمند همکاری مجامع حوزوی است.

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه افزود: تلاش می‌کنیم که تا حد امکان به مبلغان عرصه بین‌الملل کمک کنیم، تشکیل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با تدبیر رهبر معظم انقلاب و در راستای حمایت از روحانیون بود.

ربانی با اشاره به جامعه هدف مرکز خدمات حوزه‌های علمیه اظهار کرد: این مرکز تنها به یک روحانی کمک نمی‌کند، بلکه خانواده او را هم مورد حمایت می‌دهد، خدمات مرکز خدمات حوزه‌های علمیه تنها مادی نیست، بلکه ارائه خدمات غیرمادی نیز جزو برنامه‌های این مرکز است.

وی ادامه داد: باید گفتمان بین‌الملل حوزه تنها متأثر از گفتمان داخلی نباشد، باید به سنت‌ها و رسوم بین‌المللی هم توجه داشته باشیم و هر کدام از مناطق فرهنگ خاصی دارند.

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه افزود: اگر تبلیغ بین‌الملل اهمیت دارد، باید سرمایه‌گذاری بیش از پیش در این بخش داشته باشیم، نباید تبلیغ را به تبلیغ عمومی تنزل بدهیم، یک سری از مجامع علمی در فضای بین‌الملل وجود دارد و باید تبلیغ روحانیون به این مجامع نیز گسترش پیدا کند.

ربانی با اشاره به ضرورت شرکت روحانیون در کنفرانس‌های جهانی اظهار کرد: کنفرانس‌های بسیاری در کشورهای مختلف جهان برگزار می‌شود و جای روحانیون شیعه در بسیاری از این کنفرانس‌ها خالی است.

وی ادامه داد: باید مبلغان حوزه را به صورت منطقه‌ای تربیت کنیم تا هر کدام از آن‌ها در یک حوزه تخصصی فعالیت کنند و فعالیت مبلغان باید به صورت مستمر باشد، تصور می‌کنم که ساماندهی مناسبی در زمینه مبلغان بین‌الملل وجود ندارد.

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در پایان خاطرنشان کرد: رسالت سنگینی بر عهده مبلغان بین‌الملل است و آن‌ها باید برای معرفی اسلام به مردم جهان تلاش کند.

انتهای پیام/ی

برچسب‌ها:

نظر شما