شناسهٔ خبر: 22993216 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران:

توانمندسازی و پرورش خانواده‌ها رویکرد اصلی حوزه علمیه است

ابنا / ابنا

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران توانمندسازی و پرورش خانواده‌های صالح و متدین را رویکرد اصلی برنامه‌های فرهنگی حوزه‌های علمیه برشمرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران توانمندسازی و پرورش خانواده‌های صالح و متدین را رویکرد اصلی برنامه‌های فرهنگی حوزه‌های علمیه برشمرد.

«حجت‌الاسلام‌ رضا اسکندری» در مراسم افتتاحیه نشست کشوری کانون‌های خانواده حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور که با حضور 450 نفر از طلاب حوزه‌های علمیه خواهران و 30 نفر از مسئولان امور بانوان نمایندگی‌های دفاتر آستان قدس رضوی در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: اگر بتوانیم خانواده‌هایی مؤمن، صالح و متدین را پرورش دهیم، جامعه‌ای مؤمن و متدین را خواهیم داشت، زیرا جامعه از کنار هم قرار گرفتن خانواده‌ها به وجود می‌آید.

وی داشتن یک خانواده سالم را در گرو تربیت مادران و زنان صالح و متدین معرفی و بیان کرد: اگر خانواده‌های مذهبی ما به ویژه طلاب حوزه‌های علمیه زندگی سرشار از محبت، صمیمیت، ایمان و عمل صالح را داشته باشند، این افراد می‌توانند بهترین الگو برای بستگان و آحاد مختلف جامعه برای رسیدن به حیات طیبه باشند.

به گفته «حجت الاسلام اسکندی» برای اینکه در حوزه خانواده فعالیت‌ها اثربخش و ماندگار شود، باید تبلیغ ما تربیت محور باشد زیرا در این حوزه کیفیت حرف اول را می‌زند.

وی در توضیح تفاوت تبلیغ تربیت محور با تبلیغ عمومی گفت: در تبلیغ تربیت محور، رشد و تعالی و بالندگی خانواده‌ها و افراد اولویت دارد.

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران در ادامه به تشکیل 14 قرارگاه فرهنگی برای طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور اشاره و اظهار کرد: تاکنون 5 هزار نفر برای عضویت در کانون خادم‌یاران خانواده رضوی اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی عنوان کرد: امیدواریم تا پایان سال جاری بیش از 15 هزار نفر از طلاب حوزه‌های علمیه در این قرارگاه‌های فرهنگی عضو شوند و پیش‌بینی می‌شود این آمار تا سال آینده به 30 هزار نفر افزایش یابد.

.......................
پایان پیام/ ۳۱۳

نظر شما