شناسهٔ خبر: 22991900 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تخریب ساخت وساز غیر مجاز در ۲۵ روستای قائم شهر

ساخت وساز غیر مجاز در ۲ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی ۲۵ روستای قائم شهر تخریب شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مجید جعفری سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی قائم‌شهر به اهمیت حفاظت از زمین‌های کشاورزی و افزایش پوشش کامل به ویژه در نقاط حساس بحرانی اشاره کرد و گفت: دو هزارهکتار از زمین‌های کشاورزی در ۲۵ روستای این شهرستان با سازماندهی و گشت ویژه حفاظت از ساخت و سازغیرمجاز در زمین‌های کشاورزی جلوگیری شد.

وی با بیان اینکه با متخلفانی که اقدام به تغییر کاربری در زمین‌های کشاورزی انجام می‌دهند برخورد قانونی می‌شود، افزود: در صورت مشاهده ابتدا به متخلفان اخطارلازم داده می‌شود و درمرحله بعد عملیات قلع و قمع، تخریب دیوار یا بنای ساخته‌شده غیرمجاز انجام می‌شود و زمین‌های کشاورزی به حالت اولیه برمی گردد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر با اشاره به راه‌اندازی گشت‌های حفاظت که وظیفه مراقبت از زمین‌های کشاورزی را برعهده دارند، گفت:سامانه ۱۳۱ برای اطلاع‌رسانی و مشاوره به کشاورزان و بهره‌برداران راه‌اندازی شده است.

جعفری افزود: نظارت بر زمین‌های واگذار شده، حفظ زمین‌های کشاورزی و جلوگیری از تغییرکاربری غیرمجاز و گشت‌های ویژه برای حفظ زمین‌ها از اهداف سامانه ۱۳۱ است.

انتهای پیام/آ

جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در ۲ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی قائم شهر

نظر شما