شناسهٔ خبر: 22976807 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جلوگیری از تغییر کاربری ۱۸۰ هزار متر مربع زمین کشاورزی

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: از تغییر کاربری ۱۸۰ هزار متر مربع زمین کشاورزی در هشت ماه اول امسال، جلوگیری شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار   گروه استان های   باشگاه خبرنگاران جوان   از  گرگان ؛ هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان که رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال نیز هست گفت: در برخورد با ساخت و ساز‌های غیرمجاز، پیشگیری اولویت دستگاه قضایی است و به همین علت به محض ایجاد فنس و دیوار در زمین‌های کشاورزی که مقدمه تفکیک و ساخت و ساز در این زمین هاست برخورد می‌کنیم.

وی ادامه داد: اگر جلوی ساخت و ساز و تغییر کاربری‌های غیرمجاز را در ابتدای کار بگیریم، هم از تخریب محیط زیست و زمین‌های کشاورزی و باغی پیشگیری و از آسیب‌های اجتماعی و مالی ناشی از حکم قلع و قمع، کاسته می‌شود.

به گفته هاشمیان، رویکرد پیشگیرانه دادگستری گلستان، ساخت و ساز‌های غیرمجاز و تغییر کاربری‌های غیرقانونی را به حداقل رسانده است.

این مقام ارشد قضایی استان، به افرادی که قصد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی و باغ را دارند توصیه کرد: با در دست داشتن مستندات مالکیت به اداره امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان محل زندگی خود مراجعه کنند تا دچار مشکل نشوند.

هاشمیان گفت: افراد در صورت مشاهده هرگونه تبدیل و تغییر کاربری غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی و باغ را به سامانه ۱۳۱ گزارش کنند.

پارسال نیز از تغییر کاربری ۴۲۰ هزار مترمربع زمین کشاورزی و باغ در گلستان جلوگیری شد.

انتهای پیام/م
 

از تغییر کاربری  زمین های کشاورزی در گلستان

نظر شما