شناسهٔ خبر: 22964006 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

رئیس کل دادگستری استان گلستان به میزان خبرداد

پیشگیری از تغییر کاربری ۱۸۰ هزار مترمربع زمین کشاورزی در هشت ماهه امسال

خبرگزاری میزان- هاشمیان گفت: با تلاش دستگاه قضایی از تغییر کاربری ۱۸۰ هزار مترمربع زمین کشاورزی در هشت ماهه امسال پیشگیری شد.

صاحب‌خبر -

هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری استان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان اظهار کرد: با تلاش دستگاه قضایی از تغییر کاربری ۱۸۰ هزار مترمربع زمین کشاورزی در هشت ماهه امسال پیشگیری شد، صاحبان این زمین‌ها قصد تغییر کاربری این اراضی را داشتند که با همکاری امور اراضی و دادگستری جلوی آن گرفته شد.

هاشمیان افزود: در برخورد با ساخت و ساز‌های غیرمجاز، پیشگیری اولویت دستگاه قضایی است و به همین علت به محض ایجاد فنس و دیوار در زمین‌های کشاورزی که مقدمه‌ تفکیک و ساخت و ساز در این زمین هاست برخورد می‌کنیم.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال در ادامه بیان کرد: اگر جلوی ساخت و ساز و تغییر کاربری‌های غیرمجاز را در ابتدای کار بگیریم، هم از تخریب محیط زیست و زمین‌های کشاورزی و باغی پیشگیری و از آسیب‌های اجتماعی و مالی ناشی از حکم قلع و قمع، کاسته می‌شود.

به گفته‌ هاشمیان، رویکرد پیشگیرانه دادگستری گلستان، ساخت و ساز‌های غیرمجاز و تغییر کاربری‌های غیرقانونی را به حداقل رسانده است.

این مقام ارشد قضایی استان، به افرادی که قصد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی و باغی را دارند توصیه کرد: با در دست داشتن مستندات مالکیت به اداره امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان محل زندگی خود مراجعه کنند تا دچار مشکل نشوند.

هاشمیان گفت: افراد در صورت مشاهده هرگونه تبدیل و تغییر کاربری غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی و باغی را به سامانه ۱۳۱ گزارش کنند.

گفتنی است، سال گذشته نیز از تغییر کاربری ۴۲۰ هزار مترمربع زمین کشاورزی و باغی در گلستان جلوگیری شد.

انتهای پیام/

نظر شما