شناسهٔ خبر: 22991337 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

دانش آموزان روستای زلزله زده 'میش رنگین گردنو' سرپل ذهاب صاحب کانکس شدند

مرزبان نظری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: به دنبال انتشار تصاویری در کانال خبری ایرنا مبنی بر تحصیل عده ای از دانش آموزان روستای زلزله

صاحب‌خبر - مرزبان نظری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: به دنبال انتشار تصاویری در کانال خبری ایرنا مبنی بر تحصیل عده ای از دانش آموزان روستای زلزله زده 'میش رنگین گردنو' سرپل ذهاب در محیط باز (خارج از فضای کلاسی و کانکس)، موضوع به سرعت تحت بررسی قرار گرفت.
وی ادامه داد: در بررسی ها مشخص شد که دانش آموزان این روستا قبلا نیز در کانکس تحصیل می کردند چرا که به دلیل کم بودن تعداد دانش آموزان (12 دانش آموز) امکان ساخت مدرسه در آن منطقه وجود نداشت.
نظری افزود: به دنبال وقوع زلزله مهیب 7.3 ریشتری و وقوع بارندگی و سردشدن هوا، کانکس دانش آموزان روستا به محل اسکان خانواده های زلزله زده تبدیل شد.
مدیرکل تجهیزونوسازی مدارس استان کرمانشاه ادامه داد: پس از استفاده از کانکس برای اسکان و به دنبال حادثه ای که برای وسیله گرمایشی استفاده شده در آن رخ داد، به بخش هایی از کانکس آسیب جدی وارد شد به گونه ای که امکان استفاده از آن دیگر وجود نداشت.
وی تاکید کرد: اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس استان کرمانشاه هرگز نسبت به وضعیت تحصیلی دانش آموزان بی تفاوت نبوده و علت اینکه دانش آموزان روستا طی یکی 2 روز اخیر در فضای خارج از کانکس تحصیل کرده اند، همین موضوع بوده است.
نظری گفت: نسبت به ارسال کانکس به این روستا و جانمایی و نصب آن اقدام شده است.
مدیرکل تجهیزو نوسازی مدارس استان کرمانشاه با تقدیر از پیگیری وضعیت تحصیلی دانش آموزان توسط ایرنا افزود: شماره تماس 38250083 آماده پاسخگویی به مطالبات و مشکلاتی است که در مناطق زلزله زده وجود دارد.
وی تاکید کرد: اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس استان کرمانشاه با جدیت پیگیری وضعیت تحصیلی همه دانش آموزان استان بخصوص در مناطق زلزله زده است و امکان ادامه تحصیل را برای همه آن ها فراهم کرده است.
در جریان زلزله 7.3 ریشتری یک ماه قبل استان کرمانشاه 78 مدرسه با 415 کلاس درس دچار خسارت و آسیب جدی شدند.
شهرستان سرپل ذهاب با تخریب 29 مدرسه متشکل از 158 کلاس درس و ثلاث باباجانی با تخریب 39 مدرسه متشکل از 186 کلاس درس بیشترین آسیب را در این بخش متحمل شده اند.
همچنین پنج مدرسه در دالاهو و گهواره با 29 کلاس، 3 مدرسه در قصرشیرین با 18 کلاس و 2 مدرسه نیز در گیلانغرب با 24 کلاس درس تخریب شده اند.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی

نظر شما