شناسهٔ خبر: 22983078 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری شهرداری اصفهان:

خلاءهاي قانوني در مسير سرمايه گذاران رفع مي شود

جوان آنلاين / جوان آنلاين

شهردار اصفهان و ديگر مديران شهري اعتقاد دارند که مديريت واحدي در حوزه سرمايه گذاري دنبال شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ، مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری شهرداری اصفهان ا ظهارکرد: توسعه به معناي دسترسي بهتر شهروندان يک شهر و يا کشور به بهداشت، امکانات رفاهي، آموزشي و غيره است همچنين توسعه باعث افزايش کيفيت زندگي افراد نسبت به گذشته مي شود .

  شهرام رییسی ، با اشاره به اينکه مشارکت به معناي اين است که شهروندان بتوانند در سرنوشت خود تاثيرگذار باشند، ادامه داد: شهروندان در کمك به مردم زلزله زده كرمانشاه مشاركت بي نظير و ارزشمندي داشتند همچنين شهروندان اصفهان در طول ۸ سال دفاع مقدس بيشترين مشاركت ها را در دفاع از كشور داشتند .

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکتهای مردمی شهرداري اصفهان با اشاره به اینکه مشارکت ها انواع مختلفی دارد، گفت: مشارکت هاي مختلفي نظير مشارکت افراد با يکديگر، مشاركت خيرخواهانه و مشاركت هاي شهروندان با دولت وجود دارد .

وی با بیان اینکه مشارکت و توسعه باید به یکديگر متصل شوند، ادامه داد: لذا براي تحقق اين مهم بايد مشارکت در حوزه هاي اقتصادي که منجر به افزايش ثروت براي شهر و شهروندان مي شود، ورود يابد .

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکتهای مردمی شهرداري اصفهان در بخش ديگر سخنان خود گفت: شهردار اصفهان و ديگر مديران شهري اعتقاد دارند که مديريت واحدي در حوزه سرمايه گذاري دنبال شود .

رییسی در ادامه با اشاره به راهکارهای جذب سرمایه گذار عنوان کرد: فرايندهاي سرمايه گذاري براي سرمايه گذار در شهر بايد شفاف شود و فضاي کسب و کار براي مشارکت كننده تسهيل يابد .

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکتهای مردمی شهرداري اصفهان اضافه کرد: البته بايد شرايط بازي بُرد- بُرد براي سرمايه گذار و شهرداري به عنوان نماينده شهروندان فراهم شود .

وی با اشاره به دیگر راهکارهای جذب سرمایه گذار گفت: نتیجه سرمايه گذاري هاي گذشته بايد به سرمايه گذاران نشان داده شود چرا که اين مهم مي تواند باعث ترغيب و تشويق سرمايه گذاران داخلي و خارجي شود .

رییسی در ادامه با بیان اینکه اتفاقات بسيار خوب براي جذب سرمايه گذاري خارجي رخ داده است، ادامه داد: يکي از رويکردهاي شهرداري اصفهان جذب سرمايه گذار خارجي در حوزه هاي تکنولوژي، دانش فني و غيره است .

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکتهای شهرداری اصفهان با اشاره به جذب سرمايه گذاران داخلي افزود: اکنون بسياري از منابع نهادها و موسسات مالي رسوب کرده و اگر اين منابع درگير پروژه هاي شهر شود به طور حتم از رکود اقتصاد خارج مي شويم .

وی به رویکردهای شهرداری اصفهان در حوزه سرمایه گذاري و مشارکتها اشاره کرد و گفت: افزايش مشارکت بخشي و استفاده از توانمندي هاي بخش خصوصي از رويکردهاي مهم شهرداري اصفهان محسوب مي شود .

رییسی خاطرنشان کرد: فراهم کردن بازی بُرد- بُرد بین شهرداري و سرمايه گذار همچنين برخورد برابر با شريک سرمايه گذار، اطلاع رساني و شفافيت از ديگر رويکردهاي شهرداري اصفهان در حوزه سرمايه گذاري است .

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکتهای شهرداری اصفهان ادامه داد: در اين راستا براي جذب سرمايه گذار بخش خصوصي بايد خلاءهاي قانوني که در مسيرهاي سرمايه گذار وجود دارد شناسايي و برطرف شود .

وی اظهارکرد: تمام درهای سازمان سرمایه گذاری و مشارکتهای شهرداري اصفهان برروي همه شهروندان که علاقمند هستند در حوزه هاي مختلف سرمايه گذاري کنند، باز است .

نظر شما