شناسهٔ خبر: 22980391 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

خدمات‌رسانی 10هزار نیروی پلیس به زلزله‌زدگان کرمانشاه

تهران (پانا) - فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از حضور 10 هزار پلیس در ساعات ابتدایی وقوع زلزله در مناطق زلزله زده خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس،‌ سردار امان اللهی فرمانده انتظامی استان کرمانشاه اظهار کرد: در همان ساعات اولیه وقوع زلزله حضور نیروی انتظامی برای برقراری نظم و امنیت پررنگ بود و توانستیم همه نیروها را فراخوانی کنیم و وضعیت آماده باش اعلام کردیم.

سردار امان اللهی با بیان اینکه همان شب زلزله نیروها را به مناطق زلزله زده اعزام کردیم، افزود: برقراری نظم و امنیت، محافظت از اموال مردم و اماکن و تاسیسات و ساماندهی تردد خودروها در مناطق زلزله زده در محور فعالیت های پلیس در مناطق زلزله زده قرار گرفت.

وی با بیان اینکه نزدیک به 10 هزار نفر از نیروی انتظامی برای فعالیت در مناطق زلزله زده به کارگیری شدند، گفت: همچنین علاوه بر نیروهای استان، یگان ویژه 6 استان و یک تیپ از یگان ویژه ناجا هم در مناطق زلزله زده به کمک ما آمدند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه اظهار کرد: در حوزه های پیشگیری، راهور و پلیس راه هم از فرماندهی انتظامی چهار استان نیروی کمکی برای ما فرستادند و با این نیروها، ناجا حضور پررنگی در مناطق زلزله زده داشت. از اموال مردم به خوبی محافظت کردیم و همچنین برای نظم بخشی به منطقه، پلیس محموله های کمک های مردمی در این مناطق را همراهی می کرد.

به گفته وی، پلیس نزدیک به 15 هزار محموله را تا محل توزیع در مناطق زلزله زده همراهی کرد و این موجب شد از بی نظمی و هرج و مرج جلوگیری شود.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه اما به برخی ناهماهنگی ها و اقدام های خودسرانه نیز در روزهای اول در مناطق زلزله زده گریزی زد و گفت: در روزهای اول اوضاع منطقه به دلیل وسعت و شدت بحران غیرطبیعی بود و برخی به صورت خودسرانه و بدون هماهنگی با دستگاه های ذیربط به کمک رسانی و امدادرسانی می پرداختند که این موضوع منجر به بی نظمی شده بود که با حضور نیروی انتظامی نظم برقرار شد.

سردار امان اللهی افزود: بی نظمی ها بیشتر در بحث توزیع اقلام بود و با توجه به اینکه اغلب کمک های مردمی توسط خود مردم توزیع می شد به طور طبیعی یک سری مشکلات به وجود آمد.

وی با بیان اینکه هیچ مورد ناامنی در مناطق زلزله زده نداشتیم و نداریم، گفت: برخی ها تجمع مردم آسیب دیده برای دریافت اقلام کمکی در زمان توزیع این اقلام را ناامنی جلوه می دادند در حالی که این امر ناامنی نیست و موضوعی طبیعی محسوب می شد.

وی از مردم و مسئولان خواست در اظهارات خود در ارتباط با به کارگیری واژه هایی مانند ناامنی، نبود امنیت و مشکلات امنیتی به تبعات آن توجه کنند و هر نوع بی نظمی را به ناامنی تعبیر و تفسیر نکنند.

فرمانده انتظامی کرمانشاه در ادامه سخنان خود همچنین در پاسخ به سوالی در مورد انتشار اخباری در روزهای اول زلزله مبنی بر انجام سرقت های سازمان دهی شده در مناطق زلزله زده استان گفت: هیچ موردی از سرقت سازمان دهی شده و یا مسلحانه در این مناطق نداشتیم و همه اخبار منتشر شده در این ارتباط کذب بود.

سردار امان اللهی با بیان اینکه چندین مورد سرقت خُرد در روزهای اول در این مناطق وجود داشت و بیشتر در ارتباط با اقلام و کمک های اهدایی مردمی بود، گفت: پلیس در این ارتباط 100 نفر مظنون به سرقت و سارق را دستگیر کرد.

وی با بیان اینکه بیشتر مردم بومی منطقه برای دریافت اقلام و کمک های مردمی حضور پر رنگی در مراکز توزیع داشتند و اغلب کمک های بیشتری برمی داشتند که به عنوان سرقت تلقی می شد که از نظر ما این افراد نیت سرقت نداشتند.

نظر شما