شناسهٔ خبر: 22980278 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان جنوبی:

پیشنهاد انتخاب مشاور رسانه ای برای مدیران دستگاههای اجرایی بررسی می شود

خبرگزاری شبستان: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با تاکید براینکه هر انتقاد رسانه ای را مدیران روابط عمومی حمل بر دشمنی و کینه نگذارند، گفت: انتخاب مشاور رسانه ای برای مدیران دستگاههای اجرایی پیشنهاد خوبی است و بررسی می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، محمد حسینی امروز (22 آذر) در شورای هماهنگی مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان اظهار کرد: در سالهای اخیر روابط عمومی ها به سمت انسجام می روند و نشان می دهند روند خوبی در حال شکل گیری است.

 

وی با بیان اینکه باید روابط عمومی ها به کار خود تعلق خاطر داشته باشند، افزود: در گذشته هرکسی به هر دلیلی از سمت خود در دستگاه اجرایی کنار گذاشته می شد او را مسئول روابط عمومی می کردند اما اکنون وضعیت تفاوت کرده است.

 


معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه باید بدانیم روابط عمومی ها در چه سطح و جایگاهی قرار دارند، عنوان کرد: باید سمت روابط عمومی ها در دستگاه های اجرایی به سمت ثبات حرکت کند و از افراد علاقمند به این حوزه استفاده شود چرا که در غیر این صورت فرد موردنظر نمی تواند خیلی کارآمد باشد.

 

حسینی ادامه داد: انسانی که طبع و ذائقه او در بحث خبرنگاری نیست و یا ضعیف است، تاثیری ندارد در حالی که مسئول روابط عمومی باید فعال باشد.

 

وی با بیان اینکه روابط عمومی باید پرتحرک ترین بخش یک سازمان باشد، افزود: در هر فضایی؛ اخلاق امیدآفرین است و بداخلاقی یأس و ناامیدی به دنبال دارد.

 


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی بیان داشت: پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم فلسفه بعثت در دوران جاهلیت را مکارم اخلاق مطرح می کند؛ در فضایی که اخلاقی تلطیف شده باشد؛ انصاف و همبستگی و امید وجود دارد که این موجب تکامل و رشد می شود و از تک بعدی خارج و جامعیت پیدا می کند.

 

حسینی با اشاره به اینکه مسئول روابط عمومی با همه سلایق و سطوح علمی مختلفد سر وکار دارد و اخلاق را می تواند از طریق نهادینه سازی کند، افزود: باید به اخلاق در فضای کاری به لحاظ اخبار و اطلاعات و آگاه بخشی توجه شود در غیر این صورت درگیر و دار سلب و ایجاب هستیم و خیلی فرصت تفکر و تعمیق در مسائل در چنین فضایی فراهم نیست.

 

به گفته وی خلاقیت ها و ایجاد فرصت ها یک اختراع نیست بلکه ظرفیتی در روابط عمومی ها و خبرنگاران وجود دارد که از آن باید برای تعامل جامعه و حکومت استفاده شود بنابراین نباید فرصت سوزی داشته باشیم، باید ایجاد فرصت کنیم.

 


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه باید از توانمندهای فرصت بهره برداری فراهم شود، گفت: برای اینکه مردم بدانند خادمان آنان در دولت و نظام چه می کنند این رسالت روابط عمومی ها است.


 
حسینی با اشاره به اینکه روابط عمومی ها باید در کار خود تعصب سازمانی داشته باشند تا رشد مطلوب کنند و از جایگاه خود دفاع کنند، عنوان کرد: همچنین خبرنگاران و روابط عمومی ها می توانند در بخش های توسعه فراگیر و متوازن به استان کمک کنند.

 

وی به ظرفیت های بسیار استان خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: باید خبرنگاران بسترساز ورود گردشگران به استان باشند.

 


معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه بعضی از افراد می گویند فقط سیاه و یا سفید و یکی از رسالت های خبرنگاران تغییر این دیدگاه است، افزود: خراسان جنوبی با شما رشد و توسعه پیدا می کند.

 

حسینی بر لزوم توجه به سرمایه های داخلی در استان تاکید کرد و گفت: البته باید از ظرفیت همه جا استفاده کرد اما باید بیشتر نگاه ما به درون استان باشد و ایجاد این فضا وظیفه رسانه ها و روابط عمومی ها است.

 

وی ادامه داد: باید آستانه تحمل خود را افزایش دهیم و هر انتقاد و مخالفتی را حمل بر دشمنی و کینه نگذاریم البته نوع نگاه و برداشت ها متفاوت است اما محور کلی یکی است و باید همه برای آن تلاش کنیم.

 


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه باید مجموعه خبرنگاران و روابط عمومی ها تقویت شوند، اظهار داشت: انتخاب مشاور رسانه ای برای مدیران دستگاه های اجرایی کار خوبی است و آن را بررسی می کنیم.

 

 

 

نظر شما