شناسهٔ خبر: 22976001 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین:

کمبود روحانی در مدارس/ نماز جماعت در ۹۸ درصد مدارس قزوین اقامه می شود

خبرگزاری شبستان: معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: ما به ۵۰۰ روحانی برای اقامه نماز در مدارس استان نیاز داریم که در حال حاضر ۲۸۰ روحانی در مدارس حضور پیدا می کنند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام علی انصاری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار شبستان در قزوین بیان کرد: یکی از برنامه هایی که همواره در مدارس مورد توجه ما قرار دارد، اقامه نماز است به طوری که در 98 درصد مدارس سطح استان نماز جماعت برپا می شود و 2 درصد هم باقی مانده مربوط به مدارسی است که تعداد محدودی دانش آموز دارند.

 

وی ادامه داد: با هماهنگی صورت گرفته با سازمان تبلیغات و حوزه علمیه قزوین، در سال جاری 280 روحانی در مدارس به عنوان ائمه جماعات حضور دارند و در مابقی مدارس هم نماز توسط فرهنگیانی اقامه می شود که مورد قبول دانش آموزان و قاطبه معلمان هستند.

 

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین افزود: اختصاص 20 تا 30 دقیقه زمان برای اقامه نماز جزو برنامه رسمی مدارس در همه مقاطع بوده و این موضوع به عنوان یک اصل مورد توجه است.

 

وی با اشاره به کمبود روحانی در مدارس اضافه کرد: سال گذشته 308 نفر از روحانیون به مدارس استان اعزام شدند که امسال این رقم به 280 نفر رسیده که این کاهش دلایلی دارد.

 

حجت الاسلام انصاری عنوان کرد: ارتباط و تعامل نسل جدید با روحانیون امری مطلوب است زیرا روحانیون رهبران مذهبی جامعه هستند و می توانند در تعلیم و تربیت نقش اثرگذاری را داشته باشند و در خلال نماز جماعت و حضور در مدارس می توانند پاسخگوی سوالات و شبهات دینی دانش آموزان باشند و در این واقع این امر به عنوان یک نیاز در مدارس وجود دارد.

 

وی تصریح کرد: رفت و آمد روحانیون به مدارس، هزینه دارد و تأمین این هزینه ایاب و ذهاب برای آموزش و پرورش سخت است به طوری که در کل کشور 20 میلیارد تومان مختص این امر است که این رقم در استان قزوین 100 میلیون تومان است از همین رو اگر خیران و کسانی که نگاه اعتقادی دارند و می خواهند نماز را اقامه کنند، در این حوزه وارد میدان شوند، این مشکل هم مرتفع می شود.

 

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین اعلام کرد: یکی از اوصاف مومنان این است که نماز را اقامه می کنند بنابراین کسانی که تمکن مالی دارند کمک کنند نماز را با حضور روحانی در مدارس اقامه کنیم و در کنار خیران، مسئولان استان هم ورود یافته و با تأمین خودرو و یا هزینه ایاب و ذهاب می توانند  این مسئله را مرتفع کنند.

 

وی تأکید کرد: با توجه به تعداد مدارسی که در استان نمازخانه مستقل دارند، ما به 500 روحانی برای اقامه نماز نیاز داریم که در حال حاضر 280 روحانی در مدارس حضور پیدا می کنند.

 

حجت الاسلام انصاری در خصوص نمازخانه های مدارس قزوین اظهار کرد: اکثر مدارس در استان دارای نمازخانه هستند به طوری که 500 مدرسه نمازخانه مستقل دارند و در احداث مدارس جدید هم احداث این فضا لحاظ می شود.

 

وی خاطر نشان کرد: مدارسی که نمازخانه مستقل ندارند، کلاسی را تبدیل به نمازخانه کرده و در آنجا نماز اقامه می شود؛ البته ما مدارسی داریم که با توجه به فضا و حیاطی که دارند این امکان وجود دارد که احداث نمازخانه در آنها صورت گیرد.

 

نظر شما