شناسهٔ خبر: 22975355 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

اولین سالگرد درگذشت آیت‌الله قاضوی در «مسجد امام جعفرصادق (ع)»

خبرگزاری شبستان: مراسم اولین سالگرد درگذشت آیت‌الله سیداحمد قاضوی، در مسجد امام جعفرصادق (ع) برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، مراسم اولین سالگرد درگذشت آیت‌الله سیداحمد قاضوی؛ امام جماعت مسجد امام جعفرصادق(ع) و استاد حوزه علمیه، پنجشنبه 23 اذرماه از ساعت 14:30 تا 16:30 در این مسجد برگزار می‌شود.

 

بنابر این گزارش، سعید حدادیان و سیدمحمدقاضوی، در این مراسم مدیحه‌سرایی می‌کنند.

 

یادآور می‌شود؛ مسجد امام جعفرصادق(ع) تهران در خیابان خاوران، تقاطع بزرگراه امام علی(ع) واقع شده است.

 

سیداحمد قاضوی، فرزند سید عبدالرسول در مردادماه ۱۳۲۰ در تهران متولد شد و در شش سالگی به دبستان جامعه تعلیمات اسلامی رفت و پس از گذراندن ششم ابتدایی، در دوازده سالگی با پیشنهاد و درخواست برادر بزرگترش، آیت‌الله سیدمحمد قاضوی برای فراگیری علوم دینی به قم رفت و مقدمات حوزوی را نزد برادرش آموخت و فقه و اصول را از محضر آیات، فاضل لنکرانی و نوری همدانی، ستوده و اعتمادی گذراند و در سال ۱۳۴۳ در درس خارج آیات عظام، گلپایگانی و مرعشی نجفی شرکت کرد تا به درجه اجتهاد رسید.

 

وی در سال ۱۳۵۱ به دعوت اهالی خیابان خاوران خیابان نفیس، جهت تبلیغ و ترویج مبانی اسلامی به امام جماعت مسجد امام جعفر صادق (ع) منصوب شد و با توجه به پیشنهادات زیادی که از مساجد مهم و بزرگ تهران و کرج که دارای جمعیت زیاد و امکانات فراوان بودند، داشت اما همچنان  پس از  چهل سال در همان مسجد کوچک خیابان نفیس  خدمت می‌کرد، چرا که باور داشت قبول مسوولیت آن  مساجد موافق با هوای نفس است. آیت‌الله قاضوی، سرانجام نیمه‌شب 20 آذرماه 1395 بر اثر سکته قلبی درگذشت.

نظر شما