شناسهٔ خبر: 22975080 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

محمد کارت در گفت و گو با پانا:

سینماحقیقت مهم‌ترین جشنواره فیلم ایران است

تهران(پانا) - محمد کارت که این بار به عنوان تهیه کننده در یازدهمین جشنواره بین المللی سینماحقیقت شرکت کرده است، معتقد است این جشنواره از نظر کیفیت برگزاری، آثار و سایر عوامل مهم ترین و جدی ترین جشنواره ایرانی و همچنین به معنای واقعی بین المللی است.

صاحب‌خبر -

محمد کارت تهیه کننده فیلم «لاوراتوار» که در یازدهمین جشنواره بین المللی سینماحقیقت حضور دارد، با اشاره به تفاوت این فیلم نسبت به ساخته های خود در مقام کارگردان گفت: این فیلم به دلیل این که فضای فرمیک سینما دارد به کلیشه می رسد، تلاش کردیم در این مسیر و مرتبط با آن فیلمی بسازیم که در درجه اول خود دوست داشته باشیم و بعد تماشاگر هم آن را دوست داشته باشد. تحلیلی از رابطه عاشقانه میان زن و مرد و تلفیقی از پرفورمنس، اینستالیشن آرت و هنر مفهومی و رابطه مند با سینما و مضمون مستند است که این کلاژ در نهایت به فیلم «لاوراتوار» تبدیل شده است. این سبک در سینمای بین الملل بیشتر تجربه شده است اما در ایران برای اولین بار است که تجربه می شود.
وی درباره تغیییر دسته بندی فیلم ها به فیلم های کمتر و بالاتر از 45 دقیقه به عنوان فیلم های مستند کوتاه و بلند، گفت:‌ این کار باعث می شود رقابت در بخش کوتاه جدی تر و به استانداردهای قضاوت در جشنواره های بزرگ دنیا نزدیک تر شود.
کارگردان «خون بازی» ادامه داد: همچنین سینما حقیقت مهم ترین جشنواره ایران است که از نظر شاکله و شکل برگزاری به معنای واقعی بین المللی است. هم فیلم های شرکت کننده و هم سطح برگزاری از نظر کیفی، بسیار جدی است و من به عنوان فیلم ساز همیشه مشتاقم اولین فیلم ام در این جشنواره نمایش داده شود.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد شور و هیجانی که جشنواره سینماحقیقت ایجاد می کند، در عرضه و نمایش فیلم ها نیز نتایج خود را بروز دهد.

نظر شما