شناسهٔ خبر: 22973199 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اجرای طرح هوشمندسازی مساجد در آذربایجان غربی

ارومیه- ایرنا- طرح هوشمند سازی مساجد آذربایجان غربی امروز/سه شنبه/ و در نخستین گام در مسجد قبای ارومیه آغاز شد و نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در آئین افتتاح این طرح گفت: هوشمند سازی مساجد در تبیین مبانی دینی نقش مهمی خواهد داشت و مانع از هدر رفت سرمایه های مملکت در مجالس ترحیم و سایر مراسم ها می شود.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی افزود: استفاده از امکانات هوشمندسازی کمک بزرگی به مساجد برای بیان آموزه های دینی و عمران و آبادانی مساجد خواهد بود.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی در خصوص کاربرد نرم افزار در مساجد گفت: سخنان، احکام و روایاتی که در مساجد به صورت شفاهی گفته می شود را می توان به کمک این نرم افزار به صورت تصویری به نمایش در آورد و این کار تاثیرگزاری آموزه ها دینی در میان مردم را افزایش می دهد.
وی در خصوص اهمیت مسجد از منظر قرآن، بیان کرد: هرکسی مسجدی بنا کند حتی به اندازه لانه ی پرنده ای باشد خداوند متعال در روز قیامت قصری در بهشت برای او در نظر خواهد گرفت.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه ارومیه با اشاره به وظیفه مردم در قبال آبادنی مساجد و اهمیت آن در زندگی تاکید کرد: مهمترین وظیفه ما آبادانی مساجد هم از لحاظ فیزیکی و هماز نظر معنوی است.
به گزارش ایرنا نخستین مسجد هوشمند در ایران با استفاده از تجهیزات هوشمند HDL راه اندازی شد؛ این مسجد در یکی از بزرگترین مراکز تفریحی شهر مقدس مشهد، پارک کوهسنگی واقع در انتهای خیابان کوهسنگی قرار گرفته که مجهز به سیستم های کنترل هوشمند روشنایی و کنترل هوشمند سیستم صوتی است.
با استفاده از ماژول اوقات شرعی تنظیمات پخش اذان و ادعیه به صورت خودکار و با استفاده از موقعیت جغرافیایی شهر مقدس مشهد در این مسجد صورت می پذیرد.
ادعیه مختلف متناسب با روزهای هفته جهت پخش به صورت خودکار و دستی نیز در این مسجد هوشمند فراهم شده و کنترل روشنایی مسجد با استفاده از LED به صورت خاموش و روشن و نیز کاهش شدت نور از جمله قابلیت های این مسجد است.
8135/ 3072
** خبر: شهین بیدادرس ** انتشار: علیرضا فولادی

انتهای پیام /*

نظر شما