شناسهٔ خبر: 22972481 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

بزرگترین رویداد صنعت چاپ و بسته‌بندی امروزآغاز بکار می‌کند

صاحب‌خبر -

بیست و چهارمین نمايشگاه بين‌المللي چاپ، بسته بندی و ماشین‌آلات وابسته که یکی از بزرگترین رویداد نمایشگاهی صنعت چاپ در منطقه خاورمیانه محسوب می‌شود، امروز با حضور مقامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌و وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی‌در محل دائمی‌نمایشگاههای بین‌المللی تهران گشایش می‌یابد. به گزارش روابط عمومی‌و اطلاع رسانی بیست و چهارمین نمايشگاه بين‌المللي چاپ و بسته‌بندی؛ در این نمایشگاه بزرگ بیش از 650 شرکت کننده داخلی و خارجی از جمهوری اسلامی‌ایران و 12 کشور خارجی حضور و مشارکت دارند. جلیل غفاری عضو ستاد برگزاری بیست و چهارمین نمايشگاه بين‌المللي چاپ گفت: در این نمایشگاه ۴5۰ شرکت داخلی و ۲00 شرکت خارجی، از کشورهای ایتالیا، سوئد، انگلیس، سوئیس، اسپانیا، المان، چین، ترکیه، کره جنوبی، هند، اتریش و ژاپن حضور و مشارکت دارند و در کنار شرکت‌های ایرانی تولیدات خودشان را ارائه می‌کنند.
وی افزود: شرکت‌های داخلی و خارجی حاضر در بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ، بسته بندی و صنایع وابسته‌؛ جدیدترین و نوین‌ترین دستگاههای چاپ،دستگاه‌های بسته‌بندی، دستگاه‌ها و تجهیزات کد گذاری، دستگاه‌های پلمپ صادراتی و کالاها و اجناس مخصوص بسته‌های داخلی و صادراتی را به نمایش می‌گذارند. این شرکت‌ها همچنین روش‌های نوین بسته‌بندی کالا برای جذب مخاطبان و بازارهای صادراتی را نیز ارائه می‌کنند.
غفاری اضافه کرد: در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه چاپ، یک همایش علمی‌و چهار کارگاه تخصصی در زمینه‌های مختلف صنعت چاپ و بسته بندی و نقش و جایگاه مهم آن در توسعه صنعتی و صادراتی کشور برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه قرار است در طول چهار روز برگزاری بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی چاپ، چهار هیئت تجاری و بازرگانی از کشورهای مختلف از آن بازدید کنند، گفت: این نمایشگاه را اتاق اصناف با همکاری اتحادیه صنف چاپخانه‌داران، اتحادیه لیتوگرافان، اتحادیه صحافان و انجمن کارتن ورق ایران در 13 سالن محل دائمی‌نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌کند. 
احمد ابوالحسنی رئیس اتحادیه لیتوگراف هم گفت:30 درصد از فضای نمایشگاه امسال در اختیار بخش ماشین‌آلات چاپ‌، 40 درصد در اختیار ماشین آلات بسته‌بندی و 35 درصد نیز در اختیار دیگر بخش‌های مرتبط قرار گرفته است. 
این عضو ستاد برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه چاپ افزود: ماشین‌آلات صنعت چاپ بسیار سنگین و دارای قطعات و بخش‌های بسیاری است و نمی‌توان آن را در مدت کوتاهی سرهم کرد، اما با این وجود در نمایشگاه امسال شاهد حضور تعداد زیادی از آنها هستیم.
ابوالحسنی با بیان اینکه نمایشگاه صنعت چاپ و بسته‌بندی ایران از برند بیست و چهارساله برخوردار است،خاطرنشان کرد؛ نمایشگاه صنعت چاپ تهران در حال حاضر یکی از نمایشگاه بزرگ منطقه خاورمیانه محسوب می‌شود.
وی هدف از برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت چاپ، ارائه جدیدترین خدمات و محصولات در جهت حمایت از تولید داخل، حمایت از صنایع داخلی و انتقال دانش و تکنولوژی بیان کرد.
بیست و چهارمین نمايشگاه بين‌المللي چاپ، بسته بندی و ماشین آلات وابسته از امروز تا 25 آذر ماه هر روز از ساعت 9 تا 17 در محل دائمی‌ نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آماده بازدید علاقمندان است.

نظر شما