شناسهٔ خبر: 22971830 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

خوانش ۳۰ داستان در اولین روز از یازدهمین جشنواره سراسری داستان بانه/ چیروک رونمایی شد

خبرگزاری شبستان: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بانه از خوانش ۳۰ داستان در اولین روز از برگزاری یازدهمین جشنواره سراسری داستان بانه خبر داد و گفت: همچنین در اولین از این جشنواره از تابلو خیابان چیروک رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سنندج، حمیدرضا خوشبخت، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بانه سه شنبه شب (۲۱ آذر) در حاشیه برگزاری یازدهمین جشنواره داستان بانه اظهار کرد: یازدهمین دوره جشنواره سراسری داستان بانه در سه بخش داستان کودک و نوجوان، داستان با موضوع آزاد با زبان‌های کردی و فارسی و مقاله، از 21 آذر آغاز و تا ۲۳ آذر ادامه دارد.

 

وی با بیان اینکه مقدمات یازدهمین دوره جشنواره سراسری داستان بانه از مهر سال 94 آغاز شد، عنوان کرد: بعد از اعلام فراخوان این جشنواره در مجموع یک هزار و 68 اثر شامل 763 داستان کوتاه، 98 داستان کودک و نوجوان و 27 مقاله به زبان فارسی و 137 داستان کوتاه، 27 داستان کودک و نوجوان و 16 مقاله به زبان کردی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بانه به راه یابی 67 اثر به بخش پایانی این دوره از جشنواره اشاره کرد و افزود: از مجموع آثار ارسال شده با نظر هیأت داوران ۶۰ داستان به بخش نهایی جشنواره معرفی شد که شامل ۳۰ داستان فارسی و ۳۰ داستان به زبان کردی است و در بخش کودکان نیز ۶ داستان به زبان فارسی کردی قرائت می‌شود.

 

 خوشبخت ادامه داد: علاوه بر بخش مسابقه و خوانش آثار، برنامه های جانبی شامل نقد آثار، گفتمان های ادبی، پرسش و پاسخ و کارگاه های تخصصی آموزش داستان نویسی در طول سه روز برگزاری جشنواره با حضور اساتید برجسته این حوزه برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه داستان نویسان سراسر کشور برای یازدهمین دوره این جشنواره گرد هم آمده اند تا جدیدترین آثار خود را به خوانش کنند، اضافه کرد: در اولین روز از برگزاری این جشنواره، ۳۰ اثر در بخش داستان خوانده شد.



خوشبخت، یکی از اهداف و برنامه های مهم جشنواره یازدهم را ایجاد دبیرخانه دائمی جشنواره سراسری داستان نویسان کشور در بانه عنوان کرد و افزود: این مهم امسال از سوی فرماندار شهرستان بانه، مسؤلان فرهنگی و انجمن ادبی این شهرستان به طور جدی پیگیری می شود.

 

چیروک در بانه رونمایی شد

به مناسبت یازدهمین جشنواره سراسری داستان بانه از تابلو خیابان چیروک با حضور جمعی از مسئولان و فرهیخته گان در این شهرستان رونمایی شد.

 

باتوجه به برگزاری 10 دوره جشنواره کشوری داستان بانه و همزمان با یازدهمین دوره این جشنواره، پیشنهاد نامگذاری یکی از خیابانهای منتهی به میدان هنر که در نزدیکی مجتمع فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بانه است، به شهرداری و شورای شهر بانه داده شد.

 

اعضای شورای شهر بانه نیز با تصویب آن در راستای شناساندن داستان و به زبان کردی چیروک حمایت کردند.

 

جشنواره داستان بانه با همت اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی استان کردستان و انجمن فرهنگی ادبی به روژه بانه و با همکاری شهرداری؛ فرمانداری و جمعی از انجمن های ادبی، هنری و انجمن های مردم نهاد این شهرستان از 21 آذر تا 23 همین ماه در مجتمع فرهنگی بانه در حال برگزاری است.

نظر شما