شناسهٔ خبر: 22965275 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

معرفی اساتید و پژوهشگران برتر دانشگاه علم و صنعت

صاحب‌خبر -

به گزارش«خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، این سمینار با هدف تشریح فعالیت های پژوهشی دانشگاه برگزار و طی آن از دو استاد ممتاز دانشگاه تقدیر شد.

همچنین در این مراسم از منتخبان پژوهش و فناوری دانشگاه بر اساس کسب بالاترین امتیاز پژوهشی (در زمینه امور پژوهش، ارتباط با صنعت و امتیاز کل) به تفکیک دانشکده ها نیز تقدیر شد.

محمدعلی برخورداری رئیس دانشگاه علم و صنعت در این مراسم گفت: در پایگاه ESI در سال ۲۰۱۷ این دانشگاه در بین یک درصد دانشگاه های برتر دنیا قرار گرفته است و در رتبه بندی تایمز نیز این دانشگاه در دسته دوم دانشگاه های کشور و رتبه ۶۰۱ تا ۸۰۰ جهان قرار دارد.

وی تاکید کرد: طی ۴ سال گذشته آیین نامه حمایت از ماموریت های علمی بین المللی و اعضای هیات علمی با رویکرد انجام تعاملات بین المللی دانشگاهی به صورت هدفمند و در راستای اعتلای موقعیت علمی و فناوری دانشگاه تدوین شد.

تورج محمدی معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت نیز در این مراسم گفت: نشر ۶۴ کتاب اعضای هیات علمی دانشگاه توسط انتشارات بین المللی معتبر و ثبت ۴ اختراع بین المللی از دستاوردهای چهار ساله دانشگاه در حوزه پژوهشی است.

وی سرانه مقالات آی اس آی سال ۹۵ دانشگاه را ۲.۹۹ و سال جاری را ۱۰/۳ اعلام کرد و افزود: سرانه مقالات آی اس آی این دانشگاه تا پایان سال به ۳۰/۳ افزایش می یابد.

معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت تاکید کرد: در سال جاری بیش از سه میلیارد تومان برای خرید تجهیزات آزمایشگاهی در دانشگاه پیش بینی شده است.

محمدی از انعقاد تفاهم نامه دانشگاه علم و صنعت با آزمایشگاه جابر (مربوط به سازمان انرژی اتمی ایران) برای انجام فعالیت های مشترک هسته ای خبرداد.

وی گفت: سرویس مشابهت یاب برای آگاهی اعضای هیات علمی از میزان مشابهت مقالات خود با سایر مقالات در این دانشگاه راه اندازی شده است.

معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت گفت: الگوهای مختلفی را درخصوص ارتباط دانشگاه با صنعت تدوین شده است.

نظر شما