شناسهٔ خبر: 22964527 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ششمین روز انتفاضه جدید / تدوام درگیری در فلسطین اشغالی

تهران – ایرنا – جوانان فلسطینی روزسه شنبه در انتفاضه جدید برای ششمین روز متوالی در اعتراض به تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا مبنی بر به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسراییل با نیروهای اشغالگر صهیونیست درگیر شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره ، شاهدان عینی خاطرنشان کردند که شماری از جوانان فلسطینی با سنگ و آتش زدن تایر خیابان اصلی گذرگاه شمالی بیت لحم را بستند.
شاهدان افزودند: ' جوانان با سنگ و بطری های آتش زا سربازان ارتش رژیم صهیونیستی را مورد حمله قرار دادند و نیروهای اشغالگر در واکنش به آنها گاز اشک آور پرتاب کردند و گلوله های پلاستیکی شلیک کردند.'
در درگیری های دیروز با نیروهای اشغالگر در نقاط پراکنده نوار غزه و کرانه باختری 166 فلسطینی زخمی شدندو براساس گزارش ها نظامیان صهیونیست تاکنون 200 شهروند فلسطینی را بازداشت کرده اند.
وزارت بهداشت فلسطین خاطرنشان کرد:' به دنبال اعلام تصمیم ترامپ در مورد قدس شمار شهدا و زخمی ها در تمامی نقاط مناطق فلسطینی اشغال شده در سال 1967 به چهار شهید در نوار غزه و یک هزار و 778 مجروح رسید که یک هزار و 396 تن از آنان به کرانه باختری از جمله بیت المقدس تعلق داشتند که از این میان 33 نفر با گلوله های جنگی و 323 نفر با گلوله های فلزی مورد اصابت قرار گرفتند.
برپایه همین گزارش ازمجموع یک هزار و 778 زخمی ، 382 نفر در نوار غزه مورد اصابت قرار گرفتند که 85 تن آنان مورد اصابت گلوله های جنگی قرار گرفتند.
خاورم ** 1487 ** 1064
مترجم : قاسم غضبانپور

انتهای پیام /*

نظر شما