به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
∎
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این نشست، فناوری رسانه را فناوری استراتژیک در جهان خواند و گذر از آنالوگ به دیجیتال را در رسانه ملی تحولی بزرگ دانست.
آذری جهرمی افزود: طبق آمارهای موجود بیش از 91 درصد پوشش جمعیتی کشور تحت پوشش سیگنال های دیجیتال تلویزیون است و خود این تبدیل آنالوگ به دیجیتال در رساندن محتوا و تاثیر گذاری بیشتر موثر و حاصل تلاش معاونت توسعه و فناوری رسانه ملی است.
وزیر ارتباطات ادامه داد: امام خمینی (ره) فرمودند سلاح تبلیغات از سلاح جنگ برنده تر است ، تبلیغات به صورت کلی دو محور محتوا و فناوری برای توزیع محتوا دارد ، این سمینار به بحث فناوری رسانه می پردازد.
وی با بیان اینکه فناوری رسانه یک فناوری بسیار مهم برای پیشبرد هر هدفی است افزود : فناوری رسانه یک فناوری استراتژیک در جامعه است که اقسام مختلف دارد ، فناوری در تولید و توزیع محتوای حوزه های مختلف ، جلوه های ویژه و پویانمایی و.. از جمله آنهاست.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت : امروز دنیا به این نکته رسیده که اخبار کوتاه و گزیده، مفید است.امروز مردم خیلی حوصله شنیدن اخبار مطالب مفصل را ندارند و دوست دارند پردازش نهایی در ذهن انها شکل بگیرد ، خود این یک فناوری بزرگ است.
وی ادامه داد: شاید یک زمانی حضور پای منابر موثر بود که الان هم موثر هست اما اگر بخواهیم موثرترش کنیم باید با استفاده از فناوری دادن کدها و استفاده از ظرفیت های رسانه ای پیام خود را برسانیم.
آذری جهرمی گفت: امروز نوع رسانه در حال تحول است، معاونت توسعه و فناوری رسانه ملی با وجود اینکه با چالش های زیادی در عرصه بین المللی و مسائل تکنولوژیک رو به رو است پوشش کاملی در عرصه های مختلف می دهد . تلاش های زیادی در این عرصه شده است ، عمارت کلاه فرنگی که اولین فرستنده امواج رادیویی بوده الان در وزارت ارتباطات به عنوان موزه از آن نگهداری می کنیم و بعد تلویزیون های آنالوگ آمد و اکنون سیگنال ها دیجیتال است.
آذری جهرمی افزود: طبق آمارهای موجود بیش از 91 درصد پوشش جمعیتی کشور تحت پوشش سیگنال های دیجیتال تلویزیون هستند و خود این تبدیل آنالوگ به دیجیتال در رساندن محتوا و تاثیرگذاری بیشتر موثر هستند.
وزیر ارتباطات گفت : همه ما چون جنسمان فنی است می دانیم در پس زحماتی که از تلویزیون دیده می شود ، زحمات زیادی وجود دارد و کشیده می شود .
وی گفت: امروز ایرانی ها 3 ساعت و 25 دقیقه از وقتشان را پای تلویزیون هستند ، البته تلویزیون به عنوان مدیای نهایی است و از آن ، صدا و سیما ، ماهواره و تلویزیون های دیجیتال هم می توانند دیده شوند .
وزیر ارتباطات افزود : آن چیزی که در دنیا قابل مشاهده است این است که سهم تلویزیون های سنتی به سمت کاهش و ان چیزی که در دنیا در حال رشد است «برودبند» به حساب می اید.
وی با بیان اینکه فناوری رسانه یک فناوری بسیار مهم برای پیشبرد هر هدفی است افزود : فناوری رسانه یک فناوری استراتژیک در جامعه است که اقسام مختلف دارد ، فناوری در تولید و توزیع محتوای حوزه های مختلف ، جلوه های ویژه و پویانمایی و.. از جمله آنهاست.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت : امروز دنیا به این نکته رسیده که اخبار کوتاه و گزیده، مفید است.امروز مردم خیلی حوصله شنیدن اخبار مطالب مفصل را ندارند و دوست دارند پردازش نهایی در ذهن انها شکل بگیرد ، خود این یک فناوری بزرگ است.
وی ادامه داد: شاید یک زمانی حضور پای منابر موثر بود که الان هم موثر هست اما اگر بخواهیم موثرترش کنیم باید با استفاده از فناوری دادن کدها و استفاده از ظرفیت های رسانه ای پیام خود را برسانیم.
آذری جهرمی گفت: امروز نوع رسانه در حال تحول است، معاونت توسعه و فناوری رسانه ملی با وجود اینکه با چالش های زیادی در عرصه بین المللی و مسائل تکنولوژیک رو به رو است پوشش کاملی در عرصه های مختلف می دهد . تلاش های زیادی در این عرصه شده است ، عمارت کلاه فرنگی که اولین فرستنده امواج رادیویی بوده الان در وزارت ارتباطات به عنوان موزه از آن نگهداری می کنیم و بعد تلویزیون های آنالوگ آمد و اکنون سیگنال ها دیجیتال است.
آذری جهرمی افزود: طبق آمارهای موجود بیش از 91 درصد پوشش جمعیتی کشور تحت پوشش سیگنال های دیجیتال تلویزیون هستند و خود این تبدیل آنالوگ به دیجیتال در رساندن محتوا و تاثیرگذاری بیشتر موثر هستند.
وزیر ارتباطات گفت : همه ما چون جنسمان فنی است می دانیم در پس زحماتی که از تلویزیون دیده می شود ، زحمات زیادی وجود دارد و کشیده می شود .
وی گفت: امروز ایرانی ها 3 ساعت و 25 دقیقه از وقتشان را پای تلویزیون هستند ، البته تلویزیون به عنوان مدیای نهایی است و از آن ، صدا و سیما ، ماهواره و تلویزیون های دیجیتال هم می توانند دیده شوند .
وزیر ارتباطات افزود : آن چیزی که در دنیا قابل مشاهده است این است که سهم تلویزیون های سنتی به سمت کاهش و ان چیزی که در دنیا در حال رشد است «برودبند» به حساب می اید.
برگزاری نشست های علمی ، ارایه نوآوری های داخلی سازمان صدا و سیما و رونمایی از 4 طرح برجسته از جمله برنامه های نشست دو روزه فناوری رسانه است. مهمانانی از 8 کشور همسایه در این نشست حضور دارند. نمایشگاه فناوری رسانه نیز در حاشیه نشست با حضور 70 شرکت داخلی و 13 شرکت خارجی برگزار می شود.