شناسهٔ خبر: 22953839 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اختصاص عواید فروش مستند شریعتی به زلزله‌زدگان

صاحب‌خبر -

سازنده مستند «فرزند کویر» که به زندگی و عقاید دکتر شریعتی می‌پردازد، عواید فروش این فیلم را به زلزله‌زدگان کرمانشاه اختصاص می‌دهد. به گزارش ایسنا، فیلم مستند «فرزند کویر» از روز ۱۵ آذر ماه در سایت فیلم نت قرار گرفته و مخاطبان می‌توانند با پرداخت مبلغی این فیلم را خریداری کنند. عواید فروش این مستند نیز به زلزله‌زدگان کرمانشاه داده می‌شود.  مینو بیگی، کارگردان فرزند کویر در همین راستا یادداشتی نوشته است که در خلاصه آن آمده است:
«فیلم مستند فرزند کویر جزو یکی از سی و چندمین آثار مستندی است که در سال‌های اخیر ساختم. این فیلم برشی از زندگی دکتر علی شریعتی است اما از نگاه یاران و دوستانش، ناگفته‌های زندگی این مرد بزرگ تاکنون در مدیومی بدین وسیعی بازگو نشده است. چندین دلیل مرا بر آن داشت تا دست به تولید آن بزنم و یکی از آن‌ها برمی‌گردد به سال‌های دور که در حال تولید پرتره یکی از خادمان امام رضا(ع) بودم که بر حسب اتفاق ایشان یکی از شاگردان دکتر شریعتی بود؛ بانویی که پس از سال‌ها از نبود دکتر با اشک از او یاد می‌کرد و این خود انگیزه‌ای شد تا دلایل این محبوبیت را بیابم. در میان مجموعه آثارم به جز این پرتره، بالغ بر چهار اثر دیگر پرتره می‌توان پیدا کرد که گاه درخصوص شخصیت‌های گمنام و گاه نام‌آشناست. خوشبختانه فیلم فرزند کویر توانست در زمان زاد روز دکتر از شبکه مستند پخش شود و البته پخش vod  آن به اولین شبکه اینترنتی فیلم نت سپرده شده است که در ۱۵ آذر سال ۹۶ روی سایت قرار داده‌اند. اما متاسفانه پخش و توزیع آن با بدترین و تلخ‌ترین ایام مصادف شد؛ با زلزله ویرانگر دیارم کرمانشاه (سرپل ذهاب ) که نه تنها دل مرا به‌ عنوان یک کورد زخمی کرد بلکه دل هر ایرانی و غیر ایرانی را در سراسر جهان به درد آورد به همین دلیل تصمیم گرفتم عواید فروش فیلم را به همزبانان عزیزم تقدیم کنم.
 بی‌تردید این داغ بزرگ را با هیچ مرهمی نمی‌توان التیام داد. شاید بهتر است بگویم مسکنی برای روح زخم دیده‌ام و بوسه‌ کوچکی است بر دستان رنج کشیده زنان، کودکان، مردان دلیر دیارم. یقین دارم  که روح بزرگ دکتر علی شریعتی هم از این همدردی و همدلی خشنود خواهد شد.»

برچسب‌ها:

نظر شما