شناسهٔ خبر: 22952587 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

همایش جامعه علمی ایرانیان مقیم کره جنوبی در سئول برگزار شد

پکن- ایرنا- دومین همایش سالانه جامعه علمی ایرانیان مقیم کره جنوبی روز دوشنبه در دانشگاه 'سجونگ' سئول برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا سفیر کشورمان در سئول در این همایش، بر اهمیت چنین گردهمایی هایی تاکید نمود.
'حسن طاهریان' با تشکر از موسس انجمن دانشجویان ایرانی مقیم کره جنوبی گفت: با تمام تلاش از ایجاد این انجمن و فعالیت های انجام شده حمایت می کنیم و این را از وظایف سفارت به عنوان نماینده دولت کشورمان می دانیم.
وی تاکید کرد نهایت خوشحالی ما شنیدن موفقیت ایرانیان خصوصا دانشجویان است.
طاهریان گفت با فعالیت های انجام شده توسط نمایندگی رایزنی علمی ایران در کره جنوبی، دیگر دانشجویان ایرانی احساس غربت نمی کنند و این خود قوت قلبی برای دانشجویان به منظور ادامه کار ، تحصیل و پژوهش است.
سفیر ایران در سئول ایجاد رقابت سالم علمی و پژوهشی بین دانشجویان و پژوهشگران ایرانی را بسیار مفید دانست و آن را باعث بهبود اعتماد به نفس دانشجویان برای پیشرفت عنوان کرد.
نماینده رایزنی علمی کشورمان در کره جنوبی هم در این آیین گزارشی از فعالیت های یک سال گذشته این نمایندگی و برنامه های مختلف برگزار شده ارائه داد.
محمد جلیل پیران با اشاره به ضرورت ارتباط دانشگاه های دو کشور افزود: در حال بررسی و ایجاد ارتباط بین دانشگاه های کره جنوبی و ایران مثل دانشگاه های شریف، امیرکبیر، علوم و فنون مازندران و دانشگاه اراک هستیم.
این همایش سالانه با همت نمایندگی رایزنی علمی ایران در سئول و با حمایت سفارت ایران در کره و سایر نهادهای دولتی مستقر در کره جنوبی مانند دفتر کشتیرانی ایران، بانک ملت، نمایندگی کانون گردشگری و بنیادملی نخبگان کشورمان برگزار شد.
این همایش با تکیه بر سه محور روز دانشجو و هفته پژوهش، بررسی فرصت ها و چالش های آموزش و پژوهش در کره جنوبی و همچنین معرفی و تقدیر از دانشجویان و پژوهشگران برتر ایرانی مقیم کره جنوبی برگزار شد.
در ادامه برنامه از دانشجویان و پژوهشگران ایرانی مقیم کره جنوبی در سه گروه کشاورزی، علوم پایه و فنی و مهندسی تقدیر و جوایزی به رسم یادبود به آنها اهدا شد.
همچنین در این مراسم از پرتره دانشمند فقید ایرانی، پرفسور 'مریم میرزاخانی' که توسط خانم 'یاورتنو' از دانشجویان ایرانی نقاشی شد رونمایی و کلیپی به یادبود این اسطوره ریاضی جهان پخش شد.
همچنین در حاشیه این همایش کارگاه علمی با ارائه پرفسور 'برایان آئوریوال' برگزار شد که با استقبال دانشجویان مواجه شد.
هنرنمایی و اجرای موسیقی توسط ایمان جان قربان و امیرحسین حسنی از هنرمندان ایرانی مقیم کره جنوبی از دیگر بخش های این برنامه بود.
حدود ٤٠٠ دانشجو، پژوهشگر دوره فوق دکتری، فرصت مطالعاتی و یا عضو هیات علمی ایرانی در کره جنوبی مشغول به تحصیل و تدریس هستند.
برق، الکترونیک، کامپیوتر، مکانیک، هوافضا، شیمی و فیزیک از رشته های پرطرفدار دانشجویان ایرانی در کره جنوبی هستند.
**آساق**1904**انتشاردهنده: 1577**حسن حسین زاده

انتهای پیام /*

نظر شما