شناسهٔ خبر: 22952278 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایپنا | لینک خبر

افزایش سهم ورزش در ارتقای سلامتی مردم، یکی از چشم اندازهای ورزش فارس است

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس گفت: افزایش سهم ورزش در ارتقای سطح سلامتی مردم، یکی از چشم اندازهای ورزش فارس در افق ۱۴۰۰ است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایپنا واحد فارس، حیدر علی کامیاب کلانتری بعد از ظهر دوشنبه ۲۰ آذرماه در اولین جلسه شورای عالی ورزش همگانی استان فارس سال ۹۶ با اشاره به کسب عنوان سوم کشور در مجموع ارزیابی های وزارت ورزش و جوانان در سال ۹۵ توسط اداره کل ورزش و جوانان استان فارس، افزود: حمایت های دولت یازدهم و دوازدهم از مقوله ورزش و توجه به سلامت مردم، زمینه افزایش ۵۰۰ هزار متری فضاهای ورزشی استان فارس را درمقایسه با آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید فراهم کرده است.

وی تصمیم دولت به منظور اختصاص ۲۷ صدم از درآمد حاصل از مالیات بر ارزش افزوده در برنامه ششم را اقدامی بی نظیر در جهت حمایت از ورزش دانست و اظهار داشت: براساس برنامه ریزی ها در سال ۹۶، مبلغ ۱۴۰۰ میلیارد از این منبع حمایتی به ورزش کشور کمک می شود که سهم فارس ۵۰ میلیارد تومان بوده است.

دبیر شورای عالی ورزش استان فارس در ادامه سخنانش از کمک ۴ میلیارد تومانی بلاعوض اداره کل ورزش و جوانان به باشگاه ها و هیأت های مختلف ورزشی سراسر استان در سال جاری خبر داد و افزود: وجود ۴۸ هیأت ورزشی، ۷۴۷ باشگاه ورزشی در استان و ۹۳۰ هیأت ورزشی در شهرستان ها، زمینه توسعه بیش از پیش ورزش در استان فارس را به وجود آورده است.

کامیاب با اشاره به تدوین سند چشم اندازه ورزش فارس با افق ۱۴۰۰، این سند را منطبق بر اسناد بالا دستی و طرح آمایش سرزمینی دانست و تصریح کرد: امیدواریم با تحقق این سند شاهد افزایش سهم ورزش در ارتقای سطح سلامتی مردم، مشارکت حداکثری و مستمر اقشار مختلف در فعالیت های ورزشی و همچنین افزایش سهم ورزش در بهبود فرهنگ جامعه باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایپنا واحد فارس، در این جلسه پیشنهاد مدیرکل ورزش و جوانان فارس مبنی بر برگزاری پیاده روی همگانی در سراسر استان با شعار دوری از مواد مخدر در آخرین جمعه از ماه دی هر سال با استقبال اعضای شورا تصویب شد و در تقویم ورزشی فارس به ثبت رسید.

نظر شما