شناسهٔ خبر: 22950893 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

عرضه محصولات ارگانیک در ۳۰ نقطه میادین تهران

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار گفت:‌ ۳۰ نقطه از غرفه‌های میادین و تره‌بار تهران محصولات ارگانیک را عرضه می‌کنند که البته کافی نیست و تعداد آن باید افزایش یابد.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / غلامرضا رحیمی امروز در نشست خبری دهمین جشنواره ارگانیک ایران به اهمیت تولید و توزیع میوه سالم و ارگانیک اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه سلامت و قیمت محصولات کشاورزی که در غرفه‌های میادین و تره‌بار تهران در اولویت قرار دارد، از سال 90 غرفه‌هایی را برای عرضه محصولات ارگانیک در برخی از نقاط تهران اختصاص دادیم که در ابتدا 5 نقطه از تهران محصولات ارگانیک را عرضه می‌کردند.

وی در ادامه گفت:‌ با توجه به استقبال مردم، این تعداد به 30 نقطه رسید و بنا داریم تا تعداد جایگاه‌های ارگانیک را افزایش دهیم.

رحیمی با اشاره به اینکه روزانه بیش از 700 هزار نوبت خرید در غرفه‌های میوه و تره‌بار تهران انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: سلامت محصول برای ما  اهمیت بسیاری دارد و اجازه توزیع میوه‌های قاچاق وارداتی را در میادین نمی‌دهیم و تنها 4 قلم میوه موز، آناناس، انبه و نارگیل که محصول مناطق حاره‌ای هستند، به طور رسمی قیمت‌گذاری شده و عرضه می‌شوند.

به گفته مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار هم‌اکنون 244 نقطه بازار میادین در شهر تهران فعال است و در صورت مکان‌یابی 100 نقطه دیگر نیز قرار است، به این تعداد اضافه شود.

وی همچنین از هماهنگی معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی با این سازمان برای عرضه و تنظیم بازار تخم‌مرغ در غرفه‌های میادین و تره‌بار خبر داد و گفت: روز گذشته نامه‌ای از آقای مهرفرد (معاون بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی) به‌دست ما رسید که اعلام کرده بود اتحادیه مرغ تخم‌گذار میهن آمادگی عرضه تخم‌مرغ را برای تنظیم بازار دارد که ما هم بلافاصله بدون تشریفات اداری، مکان در اختیار آنها قرار دادیم.

وی همچنین به اهمیت کاهش ضایعات محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: سعی کرده‌ایم با شستشو و حذف گل و لای به‌ویژه در سبزیجات تا حد زیادی از ایجاد زباله‌های ناشی از سبزیجات در شهر تهران بکاهیم که بخشی از این مسئله باید فرهنگ‌سازی شود./فارس

نظر شما