شناسهٔ خبر: 22941514 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

موگرینی در جریان کنفرانس خبری با نتانیاهو:

اتحادیه اروپا قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت نمی‌شناسد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جریان کنفرانس خبری با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از تلاش‌های اردن در زمینه قدس تشکر کرد و اعلام کرد که اتحادیه اروپا قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت نخواهد شناخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جریان کنفرانس خبری با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل در جریان کنفرانس خبری  از تلاشهای اردن در زمینه قدس قدردانی کرد.

موگرینی همچنین اعلام کرد که اتحادیه اروپا قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت نخواهد شناخت.

نتانیاهو هم با متهم کردن ایران به حملات تروریستی این اقدامات را شدیدا محکوم کرد. وی همچنین مدعی شد که اسرائیل از گسترش داعش در خاورمیانه جلوگیری کرده است. نخست‌وزیر اسرائیل همچنین پیش‌بینی کرد که بیشتر کشورهای عضو اتحادیه اروپا ، قدس را به عنوان پایتخت اسرایئل به رسمیت خواهند شناخت و این اقدام روند صلح را به تسریع خواهد کرد.

نخست‌وزیر اسرائیل در ادامه اظهارات خود گفت که بزرگترین مشکلی که اروپا با آن مواجه است این است که مردمی که از مناطق جنگی در خاورمیانه می‌گریزند به اروپا می‌روند. خاورمیانه از جانب داعش، شبه‌نظامیان اسلامی و ایران تحت تهدید قرار دارد.

نتانیاهو همچنین گفت: «اقداماتی به وسیله آمریکایی‌ها در دست پیگیری قرار دارد که پیشنهاد جدیدی در زمینه صلح مطرح شود.من فکر می‌کنم که در (روند) صلح تغییر ایجاد کنیم و باید ببینیم چه چیزی ارائه می‌شود و آیا می‌توانیم به صلح دست یابیم.»

وی گفت که اکنون زمان آن فرا رسیده است که فلسطینیان اسرائیل را به عنوان یک کشور و این واقعیت را که اورشلیم (بیت‌المقدس) پایتخت آن است را به رسمیت بشناسند.

انتهای پیام/

عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

 

نظر شما