شناسهٔ خبر: 22941397 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی :

مدیران توصیه ها و یافته های پژوهشی را پس نزنند

تهران- ایرنا- رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه نتایج تحقیقات نباید در قفسه بماند، گفت: توصیه ها و یافته های پژوهشی آنگونه نباشد که مدیران آنها را پس بزنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محی الدین بهرام محمدیان روز دوشنبه در آئین تجلیل از برگزیدگان پژوهش در آموزش و پرورش افزود: لازمه ارتقای پژوهش، بالا بردن سطح کیفی تحقیقات برای حل مسائل و مشکلات مختلف است.
وی بیان داشت: پژوهشگران باید نیازهای فوری، میان مدت و بلند مدت در موضوعات مختلف را شناسایی کرده و نسبت به پژوهش در آنها اهتمام داشته باشند.
معاون پژوهشی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: البته پس از اتمام پژوهش باید نظارت دقیقی صورت گرفته و کاربست طرح های پژوهشی پیگیری شود و در این میان بهره گیری از فناوری در پژوهش نیز حائز اهمیت است.
محمدیان با تاکید بر اینکه پژوهش یک امر لازم در کشور به ویژه آموزش و پرورش است، یادآور شد: این دستگاه با دارا بودن حدود یک میلیون نیرو و 13 میلیون دانش آموز اثرگذاری آنی و آتی در ملیت سازی، دولت سازی و نظام سازی دارد.
وی ادامه داد: امروز اگر توقع از آموزش و پرورش در حوزه هایی چون بهداشت و درمان، اقتصاد مقاومتی، امنیت ملی، کاهش آسیب های اجتماعی بالا رفته نشان می دهد که این دستگاه به صورت آنی نیز اثرگذار است.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی افزود: لازمه تحقق این موضوعات پژوهش و برنامه ریزی دقیق است و بدون پژوهش نمی توان اراده ای را محقق کرد.
محمدیان تربیت نسل آینده پژوهشگر را از دیگر موارد حائز اهمیت در آموزش و پرورش برشمرد و یادآور شد: در سال های اخیر علاوه بر کتاب های تفکر و پژوهش در پایه ششم، تفکر و سبک زندگی در دوره متوسطه اول و تفکر و سواد رسانه‌ای در دوره متوسطه دوم، برنامه درسی با رویکردهای پژوهشی تعقیب می شود.
وی اظهار کرد: البته باید توجه داشت که کار آموزش و پرورش کند و زمان بر است و اثرات خوب یا بد هر کاری بعد از گذشت یک نسل نمایان می شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش به تصویب زیرنظام تحقیق و ارزشیابی، تدوین آئین نامه پژوهش، اولویت های پژوهشی و طرح حمایت از پایان نامه ها در ترویج فرهنگ پژوهش در سال گذشته اشاره کرد و افزود: به نظر می‌رسد بحث پژوهش عمومی در برنامه ریزی های آموزش و پرورش باید جدی گرفته شود.
محمدیان اظهار داشت: گاه بر حسب ضرورت در برخی کارها تعجیل می شود که پیوست فرهنگی ندارند از این رو باید علاوه بر ظرفیت پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش از ظرفیت دانشگاه ها نیز استفاده شود.
آئین تجلیل از برگزیدگان پژوهش در آموزش و پرورش با شعار پژوهش، فناوری، تحول بنیادین همزمان با هفته پژوهش اکنون در مدرسه دارالفنون در حال برگزاری است.
فراهنگ **1883 **1055
خبرنگار : مریم جلوداران**انتشار: زینب کارگر

انتهای پیام /*

نظر شما