شناسهٔ خبر: 22940791 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مفسر قرآن کریم:

نیکوکاران عالم با هدایت الهی به رستگاری دست پیدا می‌کنند

خبرگزاری شبستان: مفسر قرآن کریم گفت: بر اساس آیات قرآن کریم نیکوکاران عالم با هدایت الهی به رستگاری دست پیدا می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، آیت‌الله محمد محمدی‌ ری شهری شب گذشته در جلسه درس تفسیر که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: برای سعادت در دنیا و آخرت عواملی وجود دارد که ایمان، احسان و تقوا از جمله آنها است.

وی با بیان اینکه انسان‌های مومن و با تقوا به سعادت واقعی دست پیدا می‌کنند، عنوان کرد: در آیه 15 سوره حجرات بیان شده است مومنان واقعی بدون شک و تردید به قیامت و پیامبر الهی ایمان می‌آورند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) افزود: مومنان واقعی افزون بر ایمان به قیامت و پیامبر خداوند، اقامه نماز، انفاق با جان و مال خود برای رضای الهی جهاد می‌کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اهل یقین تنها به خداوند تکیه می‌کنند، اظهار داشت: بر اساس آیات قرآن کریم نیکوکاران عالم با هدایت الهی به رستگاری دست پیدا می‌کنند چراکه آنان خالصانه و با تمام توان برای رضای الهی تلاش می‌کنند.

این مفسر قرآن کریم با اشاره به صفات دیگری از نیکوکاران، بیان داشت: انسان‌های صالح و صبور هرگز در مقابل خداوند اهل لج‌بازی نیستند و وقتی متوجه اشتباهات خود شوند از آن بازگشت می‌کنند، ابوجهل به علت لج‌بازی مقابل حق ایستاد.

آیت ‌الله محمدی ری شهری ابراز کرد: هر عمل خیزی که برای رضای الهی باشد باید به خوبی و کامل انجام شود چراکه خداوند پاداش و ثواب هر عملی خیری را به تمام و کمال عطا می‌کند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در پایان گفت: برای رسیدن به انسانیت همه ما باید از ائمه معصومین(ع) الگوگیری کنیم چراکه آنان قله‌های رفیع ایمان و انسانیت بودند.

نظر شما