شناسهٔ خبر: 22939363 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

واگذاری بیش از 1000 هکتار اراضی ملی در کهگیلویه و بویراحمد

گروه اجتماعی: رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از سال 92 تاکنون حدود هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی ملی کهگیلویه و بویراحمد برای اجرای طرح‌های کشاورزی و غیرکشاورزی واگذار شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، جعفر گوهرگانی، رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد امروز، 20 آذرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: واگذاری بیش از هزار و ۴۰۰ هکتار اراضی ملی در استان باهدف واگذاری اراضی کشاورزی در قالب ماده ۲ (طرح‌های وابسته به کشاورزی) ۲۹۹ هکتار زمین به متقاضیان برای امر کشاورزی و بهبود وضعیت تولید در بخش باغ، زراعت، گلخانه، دامداری و شیلات واگذار شده است.
وی افزود: همچنین به منظور توسعه طرح‌های کشاورزی از سال ۹۲ تاکنون ۴۵۰ هکتار به متقاضیان در زمینه طرح‌های همچون پتروشیمی، سیمان، گردشگری، احداث پمپ گاز و بنزین نیز واگذار شد.
رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برای توسعه باغ و زراعت آبی نیز در این مدت حدود ۷۰۰ هکتار زمین به کشاورزان کم زمین و یا بی زمین واگذار شده است، تصریح کرد: به منظور اجرای دقیق طرح‌های واگذاری، ۸ گروه نظارت در استان فعال است و تاکنون حدود ۵ هزار هکتار زمین را نظارت و به دبیرخانه کمیسیون ماده ۳۳ برای طرح و اتخاذ تصمیم ارسال کرده است.
گوهرگانی ابراز کرد: با شروع عملیات حدنگاری (کاداستر) در کشور، در استان نیز عملیات نقشه برداری آغاز و تاکنون بیش از ۴۰ هزار هکتار نقشه برداری زمینی انجام شده و عملیات توصیفی آن‌ها برای ارائه به اداره ثبت اسناد و املاک در حال تکمیل شدن است که به زودی برای اولین بار شاهد صدور و ارائه اسناد اراضی کشاورزی و باغی به کشاورزان هستیم.
وی بیان کرد: به منظور رفع تداخلات ناشی از قوانین موازی و حل اختلاف چندین ساله کشاورزان با منابع طبیعی، کمیسیون ماده ۵۴ در استان فعال و تاکنون بیش از ۱۶ پلاک تعیین و تکلیف شده و ۳ هزار و ۱۳۷ هکتار رفع تداخل شده است.
رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه برای حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغی در استان ۴ اکیپ گشت راه اندازی و فعال شده، خاطرنشان کرد: به منظور اخذ گزارش مردمی از سال گذشته سامانه گویای ۱۳۱ در استان راه اندازی شده که به محض دریافت گزارش اکیپ گشت در محل حاضر و از تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغی جلوگیری می‌کند.

نظر شما